Metrorex a atribuit asocierii formate din TIAB, UTI Grup și Logic IT Consult contractul prin care accesul călătorilor la metrou se va face prin porți batante, dotate cu aparate de citire a cardurilor contactless, dar și a actualelor cartele magnetice, turnicheții de trecere urmând să fie înlocuiți pe parcursul anului viitor.
“În data de 08.12.2015, Metrorex a încheiat contractul de execuție lucrări cu ofertantul declarat câștigător, respectiv asocierea TIAB - UTI Grup - Logic IT Consult”, se arată într-un răspuns al companiei de transport remis la solicitarea Profit.ro.
Subcontractanții asocierii sunt Somet și Prodata Mobility Systems NV Belgia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La licitație s-a înscris și Sociedad Iberica de Construcciones Electricas - SICE (Spania). Ofertele au fost deschise în luna iulie.
În prima parte a lunii octombrie, Metrorex a comunicat rezultatul procesului de evaluare a ofertelor.
Ulterior, SICE a contestat rezultatul evaluării la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) și a solicitat reevaluarea ofertei depuse de către contestator, cu consecința declarării acesteia drept conformă și admisibilă, precum și reevaluarea ofertei declarate câștigătoare.
La finele lunii noiembrie, CNSC a respins ca nefondată cererea companiei din Spania.
“De mentionat faptul că punerea în aplicare a deciziei pronunțate de CNSC prin semnarea contractului, a avut în vedere și analiza realizată la nivelul Metrorex asupra elementelor prezentate în cuprinsul motivării deciziei CNSC, respectiv faptul că CNSC a analizat pe fond toate aspectele invocate în contestație și a decis ca acestea au fost neîntemeiat formulate. De subliniat faptul că, deși a avut posibilitatea studierii dosarului achiziției publice la sediul CNSC, SICE nu s-a prezentat pentru a putea beneficia de această oportunitate și nici nu a formulat concluzii scrise, astfel cum și-a exprimat intenția în cuprinsul contestației depuse. Nu în ultimul rând, semnarea contractului a avut în vedere posibilitatea respectării angajamentelor asumate de Metrorex în ceea ce priveste implementarea proiectului finanțat din fonduri europeane”, se mai arată în răspunsul Metrorex.
La începutul acestei luni, SICE a contestat în justiție decizia CNSC din 27 noiembrie. Primul termen al procesului nu a fost stabilit.
Valoarea finală a contractului nu a fost anunțată, statusul licitației pe SEAP (www.e-licitatie.ro) fiind "în desfășurare".
Estimat la 186 milioane de lei, TVA inclusă, proiectul de modernizare a instalațiilor de acces va viza toate cele 41 de stații de metrou.
Înlocuirea turnicheților se va face pe parcursul a aproape nouă luni.
“Toți turnicheții vor fi înlocuiți cu porți batante de acces, care vor avea montate cititoare pentru actualele cartele magnetice și pentru carduri contactless bazate pe tehnologia RFID. Aceste aparate vor citi de la distanță informațiile stocate pe card, cum ar fi tipul de abonament, numărul de călătorii rămase și data de expirare a cardului. Va fi ceva similar cardurilor RATB”, a explicat pentru Profit.ro, la începutul lunii septembrie, reprezentantul unuia dintre ofertanții înscriși la licitația organizată de Metrorex.
Contractul va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile (Programul Operațional Sectorial de Transport) și de la bugetul de stat.
“Care vor fi efectele modernizării instalațiilor de acces? În primul rând, accesul călătorilor va fi mai facil, nu vor mai exista blocaje așa cum se întâmplă atunci când, spre exemplu, cartela magnetică rămâne blocată în aparat. În al doilea rând, aparatul de citire a cardurilor RFID va afișa un mesaj care va informa călătorul dacă poate sau nu să intre, câte călătorii i-au mai rămas pe card și când expiră abonamentul”, a spus sursa citată.
În plus, fiecare aparat poate fi transformat, atunci când situația o impune, în poartă de acces sau de ieșire.
“În unele stații, la primele ore ale zilei sau seara, când oamenii revin de la muncă, numărul mare de călători poate duce la formarea de cozi la intrare, respectiv ieșire, și, în acest caz, numărul căilor de acces poate fi suplimentat prin transformarea porților de ieșire în porți de intrare și invers, fiind astfel preluate mai bine vârfurile de trafic”, a mai spus sursa.
În caz de furt sau pierdere a cardului, călătorul poate solicita Metrorex blocarea acestuia și emiterea unuia nou.
Metrorex înregistrează zilnic o medie cuprinsă între 600.000 și 700.000 de călători.
Cu peste 4.000 de angajați, Metrorex operează o rețea de 69,25 kilometri cale dublă distribuiți pe patru linii magistrale și 51 de stații.
A cincea magistrală se află în construcție și va lega Drumul Taberei (Râul Doamnei) de Eroilor pe o lungime de 6,5 kilometri și 10 stații.
În 2014, încasările Metrorex au atins 569 milioane de lei, în creștere cu 8,2% față de anul precedent.
Societatea a închis anul pe zero, de la pierderi de 64,5 milioane de lei în 2013.