Accesul la metrou se va face prin uși batante

Accesul la metrou se va face prin uși batante

Sursa foto: www.parisbytrain.com

Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 8 sep 2015

Accesul la metrou se va face prin porți batante, dotate cu aparate de citire a cardurilor contactless, dar și a actualelor cartele magnetice, turnicheții de trecere urmând să fie înlocuiți pe parcursul anului viitor. 

Proiectul de modernizare a instalațiilor de acces va viza toate cele 41 de stații de metrou și a fost estimat de Metrorex la 186 milioane de lei, TVA inclusă. Înlocuirea turnicheților se va face pe parcursul a aproape nouă luni.

Urmărește-ne și pe Google News

“Toți turnicheții vor fi înlocuiți cu porți batante de acces, care vor avea montate cititoare pentru actualele cartele magnetice și pentru carduri contactless bazate pe tehnologia RFID. Aceste aparate vor citi de la distanță informațiile stocate pe card, cum ar fi tipul de abonament, numărul de călătorii rămase și data de expirare a cardului. Va fi ceva similar cardurilor RATB”, a explicat pentru Profit.ro reprezentantul unuia dintre ofertanții înscriși la licitația organizată de Metrorex.

Pentru modernizarea instalațiilor de acces, Metrorex a primit în iulie oferte de la Sociedad Iberica de Construcciones Electricas (Spania) și asocierea formată din TIAB, UTI Grup și Logic IT Consult (subcontractanți Somet și Prodata Mobility Systems NV Belgia).

Oferta câștigătoare nu a fost anunțată, statusul licitației fiind "în desfășurare".

Contractul va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile (Programul Operațional Sectorial de Transport) și de la bugetul de stat.

“Care vor fi efectele modernizării instalațiilor de acces? În primul rând, accesul călătorilor va fi mai facil, nu vor mai exista blocaje așa cum se întâmplă atunci când, spre exemplu, cartela magnetică rămâne blocată în aparat. În al doilea rând, aparatul de citire a cardurilor RFID va afișa un mesaj care va informa călătorul dacă poate sau nu să intre, câte călătorii i-au mai rămas pe card și când expiră abonamentul”, a spus sursa citată.

În plus, fiecare aparat poate fi transformat, atunci când situația o impune, în poartă de acces sau de ieșire.

“În unele stații, la primele ore ale zilei sau seara, când oamenii revin de la muncă, numărul mare de călători poate duce la formarea de cozi la intrare, respectiv ieșire, și, în acest caz, numărul căilor de acces poate fi suplimentat prin transformarea porților de ieșire în porți de intrare și invers, fiind astfel preluate mai bine vârfurile de trafic”, a mai spus sursa.

În caz de furt sau pierdere a cardului, călătorul poate solicita Metrorex blocarea acestuia și emiterea unuia nou. 

Metrorex înregistrează zilnic o medie cuprinsă între 600.000 și 700.000 de călători.

Cu peste 4.000 de angajați, Metrorex operează o rețea de 69,25 kilometri cale dublă distribuiți pe patru linii magistrale și 51 de stații.

A cincea magistrală se află în construcție și va lega Drumul Taberei (Râul Doamnei) de Eroilor pe o lungime de 6,5 kilometri și 10 stații.

În 2014, încasările Metrorex au atins 569 milioane de lei, în creștere cu 8,2% față de anul precedent.

Societatea a închis anul pe zero, de la pierderi de 64,5 milioane de lei în 2013.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrorex
licitatie
oferte
instalatii