UPDATE Mitroi, ASF: Sperăm să scăpăm de plafonarea tarifelor RCA până pe 19 mai

UPDATE Mitroi, ASF: Sperăm să scăpăm de plafonarea tarifelor RCA până pe 19 mai
scris 23 nov 2016

Ordonanța de Urgență care plafonează prețurile RCA, unică în Europa, creează probleme care ne afectează pe toți, consideră directorul direcției reglementare autorizare din Autoritatea de Supraveghere Financiară, Paul Mitroi. 

UPDATE: La solicitarea Profit.ro, Mitroi a explicat că există șanse reale ca Parlamentul să respingă Ordonanța de Urgență 54, fapt care ar conduce automat la eliminarea plafoanelor pentru RCA. Cealaltă variantă este ca ordonanța  să fie înlocuită cu legea care a fost discutată aproape un an împreună cu toți actorii pieței. Proiectul a fost deja aprobat de Senat, același for legislativ care a respins deja Ordonanța de Urgență. 

Urmărește-ne și pe Google News

Data de 19 mai este ziua în care expiră cele 6 luni de aplicare a plafonării tarifelor. 

Oficialul ASF, unul dintre cei mai experimentați specialiști din Autoritate, a arătat că este posibil “să scăpăm de plafonare” până pe 19 mai 2017. Mitroi nu este la prima declarație în care spune, în acord cu toți actorii pieței asigurărilor, că Ordonanța 54/2016 este un act normativ care face mai mult rău decât bine.

După cum a mai arătat Profit.ro, Paul Mitroi apreciază din din cauza acestei legi, România riscă să intre în procedură de infrigement. Reamintim că societățile de asigurare, prin intermediul UNSAR, a contestat deja prevederile OUG la organismele europene care au confirmat că se va face o analiză.

Din 18 noiembrie, tarifele RCA sunt plafonate la un nivel pe care îl puteți consulta AICI.

Ordonanța RCA a fost adoptată, pe repede înainte, la presiunile firmelor de transport care și-au scos angajații în stradă. De altfel, transportatorii sunt și singurii care câștigă în urma plafonării tarifelor RCA, așa cum a mai relatat Profit.ro.

Apariția Ordonanței a oprit traseul legislativ al legii RCA, votată de Senat și agreată în multe dintre punctele ei inclusiv de către transportatori și a determinat firmele de asigurare să o conteste la organismele europene.

Primele semnale arată că UE nu va agrea o intervenție atât de brutală pe piață, mai ales că ea este făcută în baza legii concurenței, un act normativ din 1996, apărut, deci, cu mult înainte de intrarea României în UE.

Deși a fost concepută în interiorul ASF, la cererea Guvernului, OUG a fost aprobată atât de Ministerul Finanțelor, Ministerul Justiției și Guvern cât și de Consiliul Concurenței.

Pe lângă faptul că dezavantajează,pe fond,cel puțin două sectoare economice, actul normativ are scăpări incredibile de formă, a căror remediere a fost posibilă doar după apariția mai multor texte ale Profit.ro.

Printre altele, OUG introducea, fără intenția autorilor, obligativitatea asigurării cărunțelor.

Autoritățile uitaseră inclusiv să includă automobilele electrice, greșeală corectată după apariția unui material Profit.ro.
Interesant este că inclusiv cele două mari partide din România, PNL și PSD, se opun prevederilor acestei Ordonanțe care, cu toate acestea, se află în vigoare și își va face pe deplin efectele începând de vineri, când tarifele maxime vor fi implementate.Stire in curs de actualizare

 

viewscnt
Afla mai multe despre
asf
mitroi
palfonare rca
tarif rca