UPC România devine istorie. Fuziunea cu Vodafone România - gândită să fie încheiată la finele lunii martie 2020

UPC România devine istorie. Fuziunea cu Vodafone România - gândită să fie încheiată la finele lunii martie 2020
scris 27 dec 2019

Vodafone România, al doilea jucător local de telefonie mobilă, va încheia procesul de fuziune prin absobție cu operatorul prin cablu TV UPC România la finele lunii martie 2020, potrivit unui document analizat de Profit.ro. Operațiunea a fost precedată de intrarea Vodafone România în acționariatul UPC România în luna iulie a acestui an, când acționarii operatorului de telefonie mobilă au aprobat cumpărarea unui pachet de acțiuni reprezentând 99,8835% din acțiunile UPC România de la Liberty Global CEE Group Holding BV.

În anul 2018, afacerile cumulate ale celor doi operatori au atins un miliard de euro. Portofoliul cumulat numără 10 milioane de abonați și rețeaua fixă este prezentă în 3,1 milioane de gospodării.

Urmărește-ne și pe Google News

"Ca urmare a fuziunii, UPC România își va înceta existența, pierzându-și personalitatea juridică și se va dizolva fără lichidare, începând cu data efectivă a fuziunii (31 martie 2020 - n.r.). Societatea absorbită va fi radiată de la Registrul Comerțului după aprobarea fuziunii de către instanța competentă, conform prevederilor legale", se arată în proiectul de fuziune.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Operatorul britanic de telefonie mobilă Vodafone a primit, în luna iulie a acestui an, aprobarea Comisiei Europene pentru tranzacția de 18 de miliarde de euro care vizează preluarea activelor Liberty Global din Germania și Europa Centrală, inclusiv UPC România.

Vodafone pierde în fața unui fost director Romtelecom licitația pentru notificarea prin SMS a părinților privind vaccinarea copiilor CITEȘTE ȘI Vodafone pierde în fața unui fost director Romtelecom licitația pentru notificarea prin SMS a părinților privind vaccinarea copiilor

"Vodafone România și UPC România au demarat deja procesul de cross selling și upselling pentru serviciile fiecăreia după finalizarea tranzacției. În contextul comercial și corporativ actual, fuziunea Vodafone și UPC este următorul pas logic, pentru ca Vodafone să poată crește și mai mult prin cross selling pe baza de clienți a fiecărei societăți. Vânzarea de servicii convergente este mult mai ușoară în contextul fuziunii, deoarece Vodafone va fi singurul furnizor din punct de vedere legal, și va gestiona și administra integral relația cu clienții", se afirmă în proiectul de fuziune.

De asemenea, în furma fuziunii Vodafone România va avea posibilitatea de a crea sinergii prin faptul că va avea un concept organizațional unic și aceleași procese operaționale, utilizând aceeași infrastructură tehnologică (ERP, facturare, CRM, platformă de voce), simplificând politicile și procedurile GDPR, armonizând recompensele și beneficiile acordate salariaților și reducând numărul salariaților care pleacă din firmă. 

"Fuziunea va reduce complexitatea operațională (back-office, funcții suport) determinată de operarea a două persoane jurudice și va ajuta Vodafone România să accelereze și să simplifice procesul de atingere a unor sinergii în ceea ce privește costurile și veniturile. Fuzinea va aduce, de asemenea, o creștere a puterii de negociere a companiei în ceea ce privește achiziția de bunuri și servicii pe bază de volume cumulate", se mai spune în document.

După încheierea fuziunii, Vodafone România va avea un capital social de 70,55 milioane de lei, controlat de Vodafone Europe BV (Olanda) - 99,999999% și Vodafone International Holding BV (Olanda) - 0,000001%.

Vodafone România - al doilea succes în lupta cu ANPC pentru prețul abonamentelor CITEȘTE ȘI Vodafone România - al doilea succes în lupta cu ANPC pentru prețul abonamentelor

Vodafone are o istorie de 22 de ani în România. Operatorul este primul care a furnizat serviciil GPRS (2001), 3G (2005) și 4G (2012).

De asemenea, Vodafone România a fost primul operator care a lansat serviciul de call center (1997), prima fundație corporativă (1998), serviciul de mesaje text (SMS), a celui de date și fax în 1998, primul sistem de recunoaștere automată a discursului (2014), prima rețea NB-IoT (2018) și prima rețea 5G (2019).

UPC România are o istorie de peste 25 de ani pe piața locală. Compania furnizează servicii de televiziune, internet în bandă largă și telefonie și a ajuns unul dintre cei mai mari furnizori locali de servicii de comunicații prin cablu TV prin creștere organică și achiziționarea mai multor firme din domeniu în ultimii 15 ani.

La începutul anului 2003, UPC Romania a fuzionat prin absorbție cu alte șapte firme locale de cablu TV. Doi ani mai târziu, UPC a preluat Astral Telecom pentru suma de 341,9 milioane de euro (416,5 milioane de dolari).

În 2006, operatorul telecom a preluat controlul Focus Sat, un furnizor de televiziune prin satelit, și a fuzionat cu alți 13 jucători din domeniu. Un an mai târziu, UPC a finalizat procesul de fuziune prin absorbție cu trei operatori, iar în 2008 cu alte trei firme, printre care și Cablevision of Romania, cumpărată de la fosta Romtelecom în 2005.

Vodafone România plătește daune unui client, care s-a trezit pe numele său cu încă un abonament și un telefon CITEȘTE ȘI Vodafone România plătește daune unui client, care s-a trezit pe numele său cu încă un abonament și un telefon

După o pauză de aproape 7 ani, UPC a revenit pe piața achizițiilor în 2015 cu scopul de a atinge 1 milion de clienți pe cablu TV. Astfel, compania a preluat rețelele Tița & Company și Green Zone din localitățile Mizil și Urlați, județul Prahova, și rețelele Olcab și Century Net din județul Suceava. De asemenea, tot în 2015 operatorul a anunțat că a cumpărat cel mai mare jucător independent din județul Suceava, Nova Sat, al cărei portofoliul număra aproximativ 20.000 de clienți.

Premierele UPC în România includ lansarea televiziunii digitale, DVR (2008), HD (2009), 3D (2011) și a internetului de mare viteză (2013).

Rețeaua UPC România furnizează viteze de acces la Internet de până la 500 Mbps în toată aria de acoperire, experiență Wi-Fi cu modemul Connect Box (din 2015) și divertisment prin platforma video Horizon (2016).

Vodafone România este o divizie a grupului britanic Vodafone, prezent în 24 de țări, cu 42 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 19 țări.

La 30 iunie 2019, Vodafone Group avea 640 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 21 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix și 14 milioane de clienți ai serviciilor TV, incluzând toți clienții Vodafone din entitățile create în urma unor fuziuni și asocieri.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
upc
proces
fuziune