Pandemia a accelerat procesul de digitalizare a industriei asigurărilor și a condus anul trecut la dublarea vânzărilor online de polițe, la 2%, a declarat președintele CA al Transilvania Broker de Asigurare, Dan Niculae. Brokerul, singurul listat la Bursa de Valori București, va lansa la 1 iunie o platformă digitală de emitere a polițelor de asigurări, într-o primă fază pentru RCA, apoi pentru călătorii și locuințe. "Vrem să atingem, în următoarele 12 luni, 10% din piața online."
"Din estimările noastre, la nivelul anului 2019, ponderea polițelor vândute online a fost de 1% și s-a dublat în cursul anului trecut, pe fondul pandemiei și al eforturilor de digitalizare", a spus Niculae.
Potrivit datelor oficiale, numărul de contracte de asigurare în vigoare la finalul anului 2019 a fost de 15,48 milioane și a urcat la 16,22 milioane în decembrie 2020. În cursul anului trecut, peste 300.000 de polițe au fost vândute online.

În următoarele 12 luni de la momentul lansării noii platforme, Transilvania Broker și-a propus să atingă 10% din totalul vânzările online de polițe la nivelul pieței. "Peste 2-3 ani vrem să ajungem la o cotă de 25%", a spus președintele CA al brokerului.
Cu o cotă de 5,37% în 2020, Transilvania Broker ocupă locul 4 în ierahia jucătorilor de profil, după Marsh Broker, Safety Broker și Destine Broker, conform datelor Autorității de Supraveghere Financiară.
Compania s-a listat în toamna anului 2017 în urma unei oferte de circa 9 milioane de lei pentru 25% din capital. Brokerul și-a propus o cotă de piață de minimum 10% în următorii doi ani și o dublare a veniturilor și marjelor de profit în următorii 3-5 ani.
Acționarii principali sunt Gabriel Login – 46,3226% și Dan Niculae – 30,741%.
În 2019, Transilvania Broker de Asigurare a obținut un profit net de 5,32 milioane lei, pe fondul unor afaceri în creștere.
Compania a obținut venituri din exploatare de 77,4 milioane lei, în creștere cu 9,6% față de 2019.
Creșterea afacerilor a fost efectul majorări cu 11,7% a primelor de asigurare intermediate, la 425,62 milioane de lei, de la 396,6 milioane lei în 2019.