Compania aeriană de stat Tarom a trecut oficial pe locul al treilea în topul companiilor aeriene care activează în România, la cinci ani după ce a pierdut poziția de lider în fața Wizz Air, după ce a raportat un număr de 1,148 milioane de pasageri transportați în primele șase luni, cu 6% mai mult decât în primul semestru al anului trecut, potrivit datelor transmise de companie.
Primele trei companii aeriene low-cost, Wizz Air, Blue Air și Ryanair, au înregistrat un avans de 37,2% al numărului de pasageri în primele șase ale anului, scrie News.ro.
După primele șase luni, compania ungară low-cost Wizz Air și-a consiolidat poziția de lider al pieței românești, cu 2,422 milioane de pasageri transportați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe locul al doilea a urcat compania românească low-cost Blue Air, cu 1,42 milioane pasageri transportați în primul semestru, în creștere cu 82% față de perioada echialentă din 2015, care a depășit, în premieră, compania de stat Tarom.
Pe poziția a patra, după Tarom, se află Ryanair, cu 680.000 de pasageri în primul semestru, însă transportatorul low-cost cu sediul în Irlanda a înregistat cel mai mare avans între marii jucători de pe piața românească, de 127% față de prima jumătate a anului trecut.
Creșterea de 6% a traficului de pasageri, înregistrată de Tarom, vine în contextul în care numărul total de pasageri care au tranzitat aeroporturile din România în primul semestru a fost de 7,15 milioane, cu 18% peste nivelul din aceeași perioadă a anului precedent, potrivit datelor publicate recent de Institutul Național de Statistică (INS).
Peste 75% dintre pasagerii Tarom au fost înregistrați pe cursele externe.
”Compania Tarom a transportat 1.148.044 de pasageri în primul semestru al acestui an, 277.513 pe rute interne și 870.531 pe rute externe ceea ce reprezintă o creștere de 16% a numărului de pasageri pe rute interne și o creștere de peste 3% pe rute externe. Față de semestrul unu al anului 2015, traficul în primul semestru din 2016 a înregistrat o creștere de 6%”, se arată în răspunsul trimis de Tarom.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Accidentul de pe A2 se complică. Nu e de găsit polița RCA a instructorului de la care a pornit totul. Alți patru vinovați, asigurați la Carpatica, în procedură de falimentTarom a pierdut poziția de lider al pieței în 2011, când a transportat 2,19 milioane de pasageri, iar Wizz Air 2,7 milioane pasageri pe piața românească.
În prezent, flota Tarom numără 21 de aparate, după ce a retras două aparate Airbus A310, cumpărate în 1992.
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a declarat recent, într-un interviu acordat News.ro, că ministerul a avut deja discuții cu mari producători de avioane precum Boeing și ATR și urmează să negocieze cu Airbus, Embraer și Bombardier pentru a înlocui în viitor întreaga flotă a transportatorului aerian de stat Tarom, pe lângă opțiunea închirierii a două avioane ATR care să ofere o mai mare flexibilitate flotei deja existente.
Totodată, Bușe consideră că privatizarea Tarom este doar ultima dintr-o serie de alte opțiuni pentru o companie aflată în al nouălea an consecutiv de pierderi.
Tarom a raportat pentru primul semestru pierderi de 28,6 milioane lei (peste 6 milioane euro), de opt ori mai mari față de nivelul prevăzut în bugetul de venituri si cheltuieli, din cauza anulării sau întârzierii unor curse, care au generat penalități neplănuite și reducerea veniturilor, dar și pe fondul performanței slabe a conducerii executive din primele trei luni ale anului.
A patra linie aeriană care activează în România, Ryanair, a deschis recent o nouă bază în București, căreia îi alocă trei aeronave, după o investiție de 300 milioane de dolari.
Compania estimează atingerea unui număr de aproape 1,9 milioane de pasageri, transportați în România, în 2017.