Statul a lansat licitația pentru o platformă IT care va gestiona centralizat identitatea electronică a cetățenilor

Statul a lansat licitația pentru o platformă IT care va gestiona centralizat identitatea electronică a cetățenilor
scris 23 dec 2020

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a inițiat o licitație estimată la 78,4 milioane de lei, fără TVA, pentru dezvoltarea și implementarea unei platforme IT de gestionare centralizată a identității electronice a cetățenilor care utilizează servicii electronice eGuvernare.

Finanțat cu fonduri europene, proiectul va avea o durată de 27 de luni de la data atribuirii contractului.

Urmărește-ne și pe Google News

Ofertele vor fi deschise la începutul lunii februarie 2021.

Lege nouă: Buletinul va putea fi schimbat cu cartea electronică de identitate, care va înlocui cardul de sănătate. Valabilitate diferită CITEȘTE ȘI Lege nouă: Buletinul va putea fi schimbat cu cartea electronică de identitate, care va înlocui cardul de sănătate. Valabilitate diferită

"Scopul acestui proiect constă în implemetarea Platformei Software Centralizată pentru Identificare Digitală (PSCID) care să asigure poarta de acces și primul punct de securizare a serviciilor electronice de eGuvernare. Prin implementarea PSCID se asigură instrumente și modalități puternice și sigure de identificare și autentificare electronică pentru accesarea și utilizarea serviciilor electronice publice și de gestionare unitară și centralizată a identităților electronice ale cetățenilor, credențialelor acestora și provizionarea identităților în sistemele țintă care oferă servicii electronice", se arată în caietul de sarcini al licitației.

Poliția Locală Sector 4 - avertisment pentru încălcarea legislației GDPR atunci când utilizează mijloace de supraveghere audio - video CITEȘTE ȘI Poliția Locală Sector 4 - avertisment pentru încălcarea legislației GDPR atunci când utilizează mijloace de supraveghere audio - video

Conform documentului, obiectivul general al proiectului constă în îmbunătățirea și automatizarea modalității de acces a serviciilor electronice guvernamentale de către cetățeni și asigurarea identității electronice unice ale fiecărui cetățean care utilizează servicii electronice eGuvernare.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt constituirea Registrului Electronic Național de Identități Electronice, în cadrul căruia se vor regăsi identitățile electronice ale tuturor consumatorilor de servicii electronice eGuvernare.

De asemenea, proiectul urmărește interconectarea cu portalul de acces unitar și securizat la serviciile electronice de eGuvernare și înrolarea cetățenilor la serviciile dorite și interconectarea cu Catalogul Serviciilor Electronice eGuvernare, la care cetățenii se vor înrola prin intermediul PSCID.

În plus, se urmărește creșterea gradului de utilizare a serviciilor de eGuvernare printr-o modalitate consecventă și simplificată de autentificare și accesare (inclusiv SSO - Single Sign ON).

viewscnt
Afla mai multe despre
licitatie
platforma it
identitate electronica