Spotify Technology va suspenda publicitatea politică pe platforma sa de streaming muzical, la începutul anului 2020, în perspectiva alegerilor prezidențiale americane din noiembrie, a anunțat vineri compania, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Cel mai popular serviciu de streaming muzical din lune, care în luna octombrie avea aproape 141 de milioane de utilizatori ai platformei sale susținută de publicitate, a anunțat că suspendarea acestui tip de reclame va fi aplicată și în cazul podcasturilor originale și exclusive.
Măsura survine pe fondul intensificării campaniilor pentru alegerile prezidențiale americane din noiembrie 2020.
CITEȘTE ȘI Canadienii au tăiat secvența din „Home Alone 2” în care apare Donald TrumpPlatformele online, între care Facebook și Google, divizie a grupului Alphabet, sunt supuse unor presiuni tot mai mari pentru combaterea dezinformărilor și oprirea reclamelor politice false sau înșelătoare.
Twitter a interzis reclamele politice în luna octombrie, în timp ce Google a anunțat în noiembrie că nu va mai permite promotorilor să publice reclame țintite cu ajutorul unor date precum înregistrări legate de voturi și afilierea politică.
”În acest moment nu avem nivelul necesar de soliditate a proceselor și instrumentele necesare pentru validarea și evaluarea responsabilă a acestui conținut. Vom reanaliza această decizie, în condițiile în care continuăm să ne dezvoltăm capacitățile”, a declarat un purtător de cuvânt al Spotify.
Spotify, care în prezent acceptă publicitate politică numai din Statele Unite, nu a răspuns solicitărilor de comentarii din partea Reuters, referitoare la ponderea publicității politice în veniturile companiei.
Măsura se va aplica numai vânzărilor de publicitate ale Spotify, nu și reclamelor incluse în conținutul unor terți, care vor fi supuse politicilor mai largi ale Spotify referitoare la conținut.