Românii preferă să cumpere cadouri de Crăciun mai scumpe pentru iubit sau iubită decât pentru soț sau soție, iar jumătate dintre români nu vor să scoată din buzunar mai mult de 100 de lei pentru cadourile rudelor, în condițiile în care majoritatea cheltuie, în medie, între 100 și 500 de lei pentru un cadou de Crăciun, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piață 4Service Group România.
Majoritatea românilor cheltuie, în medie, între 100 și 500 de lei pentru un cadou de Crăciun, adresat celor dragi, arată studiul, citat de News.ro.
”Românii cumpără cadouri pentru părinți, copii, soți, parteneri și abia apoi pentru rude, prieteni sau colegi. Dacă 20% dintre respondenți au declarat că iau cadouri pentru rudele de gradul I, în schimb numai 4,5% s-au gândit și la colegi, iar 1,8% dintre ei nu vor lua niciun fel de cadou”, se arată în comunicat.
Diferențe există și în bugetele alocate individual pentru cadouri. Astfel, românii cheltuie mai mult pe un cadou pentru iubit sau iubită, decât pentru soț sau soție.
”Mai exact, 27% dintre români alocă între 200-500 de lei pentru soț sau soție, 18% nu vor cheltui mai mult de 200 de lei, 12% sunt dispuși să dea între 500 și 900 de lei pentru un cadou și doar 9% dintre respondenți au alocat peste 900 de lei pentru cadoul soțului sau soției”, se arată în comunicat.
Totodată, când vine vorba de iubit sau iubită, 21% dintre cei chestionați spun că vor cheltui între 500 și 900 de lei. La cealaltă extremă, aproape un sfert dintre români au spus că nu vor da mai mult de 100 de lei pe un cadou pentru iubit sau iubită, în general cei cu vârste cuprinse între 18-24 de ani, iar 24% dintre respondenți vor aloca totuși între 200 și 500 de lei pentru cadoul de Crăciun.
În plus, nu mai puțin de 32% dintre părinți au pus deoparte între 200 și 500 de lei pentru cadourile de Crăciun pentru cei mici.
”20% dintre ei vor cheltui între 100 și 200 de lei, în vreme ce o treime spun că nu vor da mai mult de 100 de lei pe un cadou pentru copil. Mai puțin de 7% dintre părinți și-au planificat peste 900 de lei pentru cadoul de Crăciun adresat celui mic”, se arată în comunicat.
Decizia în ceea ce privește cadourile pentru cei mici ține, în cea mai mare parte, de dorințele acestuia, astfel că 20% dintre părinți preferă să-i întrebe direct pe copii ce anume și-ar dori, iar 15% dintre ei îi roagă pe copii să scrie o scrisoare Moșului. Totodată, doar 15,5% se consultă înainte cu soțul sau soția, în privința cadoului pentru copii, în timp ce 8,6% dintre părinți decid singuri ce să le cumpere celor mici, potrivit studiului.
Sume mai mici alocate cadourilor pentru rude
Sumele sunt din ce în ce mai mici, atunci când vine vorba de a oferi cadouri pentru altcineva în afara rudelor de gradul I.
”Jumătate dintre români nu vor să cheltuie mai mult de 100 de lei pentru un cadou adresat rudelor. 22 de procente au pus deoparte peste 200 de lei, în vreme ce un sfert dintre respondenți vor să se încadreze între 100 și 150 de lei”, se arată în comunicat.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Decizie Guvern - Banii din Pilonul II nu mai pot fi retrași. Contributorii la Pilonul II pot cere ca statul să nu le mai vireze de acum înainte contribuțiile. Cum poți afla câți bani ai în Pilonul IIÎn ceea ce privește prietenii, peste 50% dintre participanții la studiu au spus că nu vor să cheltuie mai mult de 100 de lei pentru un cadou. 38% dintre ei plănuiesc să aloce între 100 și 200 de lei, în vreme ce doar 1,6% dintre români vor să cheltuie peste 500 de lei pentru cadourile prietenilor. În cazul colegilor, cadourile sunt mai mult simbolice și, în general, în valoare de cel mult 50 de lei, așa cum au declarat peste 40% dintre respondenți.
”36,4% au planificat să se încadreze între 50 și 100 de lei, în timp ce doar 22,7% vor trece de pragul celor 100 de lei, dar nu mai mult de 200 de lei. Situația e asemănătoare și în cazul cadourilor pentru șefi. Astfel, 21,7% alocă între 50-100 de lei, în vreme ce 13% dintre angajați nu sunt dispuși să scoată din buzunar mai mult de 50 de lei”, se arată în comunicat.
În firme se practică și obiceiul de a face cadouri anonime de Crăciun, iar ”Secret Santa” este folosit în cazul a 20% dintre firme, conform respondenților studiului efectuat de 4Service România.
Deși încasările de Black Friday depășesc recorduri de la un an la altul, 63% dintre români nu au folosit această perioadă de reduceri pentru a cumpăra cadouri de Crăciun, potrivit studiului. Doar 17% au profitat de Black Friday, în vreme ce 19% spun că au cumpărat măcar un produs cu preț redus cu scopul de a-l face cadou. Întrebați de valoarea cadourilor pe care și-ar dori să le primească, 54% dintre români spun că nu contează banii, ci gestul.
”Alții au fost mai pragmatici: 15% s-ar mulțumi cu un cadou între 50 și 100 de lei, în vreme ce 12% și-ar dori să primească un cadou mai valoros, între 200 și 500 de lei”, se arată în comunicat.
Studiul a fost efectuat în luna noiembrie 2018, de compania de market research 4Service Group, pe un eșantion de 1742 de respondenți din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 74 de ani.