România ocupă locul 9 în funcție de procentul antreprenorilor de sex feminin, din 57 de țări din 5 regiuni geografice, potrivit Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2018. Astfel, 28,9% dintre antreprenorii români sunt femei, procentul fiind în creștere de la 27,5% anul trecut, când România ocupa locul 13 în clasament.
România se află, însă, abia pe poziția 32 din 57 de state în funcție de condițiile și oportunitățile de dezvoltare pentru femeile antreprenori, cu trei locuri mai jos decât anul trecut. Din acest punct de vedere, clasamentul este condus de Noua Zeelandă, Suedia și Canada.
Indicatorul ia în calcul progresul înregistrat de femei din punct de vedere profesional (categorie la care România se află pe locul 33), cunoștințele și accesul la finanțare pentru femei (locul 24) și condițiile care sprijină afacerile conduse de femei (locul 29). Condițiile favorabile afacerilor deținute de femei includ, la rândul lor: ușurința de a avea o afacere, percepția culturală în legătură cu femeile de afaceri, calitatea guvernanței și sprijin pentru inițiativele antreprenoriale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
România a coborât o poziție în funcție de progresul consemnat de femei ca lideri de afaceri și profesioniști și două poziții în ceea ce privește cunoștințele și accesul la finanțare.
Pe primele locuri funcție de ponderea femeilor în lumea antreprenoriatului se află Ghana, cu un procent de aproape 47%, urmată de Rusia, Uganda, Noua Zeelandă și Australia, unde procentul antreprenorilor de sex feminin depășește 30%.
Raportul atrage atenția că state emergente precum Ghana sau Uganda au o pondere mai mare a antreprenorilor de sex feminin decât statele dezvoltate, însă acest lucru are în spate asigurarea nevoilor de bază, în pofida lipsei de resurse financiare.
Raportul Mastercard, lansat anul trecut, analizează situația și progresul antreprenorilor de sex feminin din 57 de țări din 5 regiuni geografice: Asia-Pacific, Europa, Orientul Mijlociu și Africa, America Latină și America de Nord.