Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a avertizat marți că întreruperea cursurilor pentru elevi din cauza pandemiei de coronavirus poate avea ca rezultat o creștere a economiei globale mai mică în medie cu 1,5% pentru restul secolului. Impactul asupra economiei Statelor Unite ar putea fi de 15.300 de miliarde de dolari, transmite CNBC.
Lucrarea OCDE publicată marți, care citează date terțe, a estimat impactul pe termen lung asupra economiei globale avut de pierderea unei treimi din anul școlar de către elevi, scrie News.ro.
S-a estimat că această pierdere a timpului petrecut în clase va duce la o pierdere de competențe, iar acest lucru va afecta negativ productivitatea. În consecință, costul total al pierderii cursurilor s-ar putea ridica la 69% din PIB-ul actual al unei țări, arată OCDE.
CITEȘTE ȘI Bugetele programelor Rabla la autovehicule și electrocasnice - majorate în Parlament. Primă suplimentară la automobil fabricat în RomâniaEstimarea pornește de la premiza că doar actuala cohortă de elevi va fi afectată de închiderea școlilor și că viitorii elevi vor merge normal la școală.
OCDE a arătat că pierderea de creștere economică ar putea fi ”proporțional mai ridicată” dacă revenirea la normal a cursurilor va ajunge încet la ”nivelul anterior de performanță”.
Timp de luni de zile, majoritatea elevilor din toată lumea au învățat de acasă, iar multe școli au rămas deschise numai pentru copiii angajaților din sectoarele esențiale. Cu toate acestea, au apărut temeri că această perioadă de învațare acasă ar fi putut să amplifice decalajele expuse deja de pandemie.
Potrivit organizației, deși profesorii au făcut eforturi pentru a continua cursurile în perioada de învățare de acasă, copiii au fost nevoiți să se bazeze mai mult pe resursele proprii pentru a studia de la distanță. Între timp, profesorii a trebuit să își adapteze metodele de educație în moduri cu care nu erau obișnuiți.
Una dintre sugestiile cercetării OCDE este ca, în absența unui vaccin disponibil pe scară largă pentru noul coronavirus, să se continue dezvoltarea infrastructurii pentru învățarea de la distanță.
Dincolo de pandemie, OCDE afirmă că ”există beneficii evidente pentru ca elevii să își extindă timpul de învățare și oportunitățile dincolo de porțile școlilor, prin folosirea unor metode diverse de studiu la distanță”.