Olandezii de la Damen vor să concedieze din nou sute de angajați în România

Olandezii de la Damen vor să concedieze din nou sute de angajați în România
scris 24 mai 2021

Damen Shipyards Mangalia, operatorul șantierului naval omonim la care pachetul majoritar de acțiuni este deținut de compania românească de stat Șantierul Naval 2 Mai SA din portofoliul Ministerului Economiei, dar care se află sub controlul operațional al acționarului minoritar olandez Damen Holding BV, ia în calcul, de la 1 iulie, o nouă rundă de disponibilizări colective, după cea de anul trecut, din cauza scăderii comenzilor.

Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii
Urmărește-ne și pe Google News

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Documentul pregătit la nivelul companiei și analizat de Profit.ro prevede disponibilizarea prin concediere colectivă a 228 de salariați, prin desființarea unui număr de 228 de posturi și reducerea numărului de personal corespunzător atribuțiilor necesare tipului de nave existent în portofoliul de comenzi al societății la această dată, urmare a reducerii activității societății, începând cu 1 iulie 2021. O decizie asupra propunerii va fi în perioada următoare.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Acționarii vor trebui să decidă și asupra unei propuneri de reducere a capitalului social, pentru acoperirea pierderilor companiei.

eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale CITEȘTE ȘI eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale

Cele mai recente date publice disponibile arată că, în 2019, Damen Shipyards Mangalia avea aproape 2.000 de salariați. Anul trecut, însă, grupul-mamă olandez a decis concedierea a 870 de angajați din România, atât de la șantierul din Mangalia, cât și de la cel din Galați, din cauza reducerii comenzilor pe segmentul de nave petroliere, determinată de prăbușirea prețului țițeiului în contextul crizei COVID-19.

În 2019, Damen Shipyards Mangalia a avut pierderi de aproape 152 milioane lei, la o cifră de afaceri de circa 131 milioane lei.

În februarie anul acesta, CEC Bank a acordat un credit de 60 de milioane de lei șantierului Damen din Mangalia, pentru finanțarea operațiunilor curente.

Statele din G7 au convenit oprirea finanțării proiectelor din domeniul cărbunelui care emit dioxid de carbon CITEȘTE ȘI Statele din G7 au convenit oprirea finanțării proiectelor din domeniul cărbunelui care emit dioxid de carbon

Cel puțin la acel moment, șantierul era implicat în zece proiecte de construcții navale, inclusiv  pentru o navă de explorare offshore, pentru un client international de prim rang. Alte proiecte în derulare includeau construirea a două nave cargo Roll-on/Roll-off (pentru transportul încărcăturilor pe roți-tiruri, camioane etc), construirea a patru nave tanker pentru transportul produselor chimice ce tocmai fuseseră livrate cu succes, construcția a două nave suport spărgătoare de gheață, modernizarea și retehnologizarea unui spărgător de gheață și a unei nave suport, precum și activități de reparații curente la nave aparținând unir clienți naționali și internaționali.

"În portofoliul curent al șantierului avem în desfășurare două proiecte de modernizare și retehnologizare nave ce aparțin autorităților române și dorim să fim în continuare un partener de bază în dezvoltarea proiectelor strategice ale României", declara în februarie directorul general al șantierului din Mangalia, Chris Groninger.

Certificatul electronic al UE privind COVID-19: Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord privind propunerea Comisiei Europene CITEȘTE ȘI Certificatul electronic al UE privind COVID-19: Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord privind propunerea Comisiei Europene

Grupul Damen a pierdut licitația de 1,2 miliarde de euro pentru furnizarea de corvete multifuncționale Marinei militare românești în favoarea francezilor de la Naval Group, însă procesul prin care olandezii au contestat legalitatea licitației este în continuare pe rol. Luna trecută, potrivit defenseromania.ro, Înalta Curte de Casație și Justiție a admis cererea Damen de a trimite la Curtea Constituțională dosarul, compania reclamând neconstituționalitatea unei prevederi din Legea contenciosului administrativ.

Consiliul Concurenței a autorizat în noiembrie 2018 tranzacția prin care B.V. Holding Maatschappij Damen, Olanda, și Șantierul Naval 2 Mai SA au preluat Daewoo Mangalia Heavy Industries SA și Daewoo Mangalia Human Resources Management SRL. Guvernul a modificat, în luna iulie a acelui an, prin ordonanță de urgență, legislația guvernanței corporative a companiilor de stat pentru a putea să cedeze managementul operațional al șantierul naval Mangalia olandezilor de la Damen în schimbul preluării de la aceștia a 2% din capitalul companiei, cu care statul român a redevenit acționar majoritar al șantierului, cu 51% din acțiuni.

viewscnt
Afla mai multe despre
santierul damen mangalia
concedieri damen mangalia
damen licitatie corvete mapn
comenzi nave damen mangalia
pierderi damen mangalia