Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că autostrada Comarnic - Brașov va fi realizată de către guvernul liberal, dar construirea acesteia va dura aproximativ șase ani, timp în care, susține Bode, drumul până la munte pe Valea Prahovei "va dura 17 ore". Ministrul afirmă că alternativa cea mai "la îndemână" pentru DN 1 este drumul județean 102I, pe care Ministerul Transporturilor vrea să-l preia de la consiliile județene care îl administrează și să îl reabiliteze prin Compania Națională de Investiții.
Lucian Bode a spus că parteneriatul public-privat încheiat de guvernul PSD pentru autostrada Comarnic-Brașov este unul "cum nu a văzut nimeni în lumea asta”, arată news.ro.
"Disperarea unora când au văzut că nu glumim și anulăm acea mizerie numită parteneriat public-privat model Vâlcov-Dăncilă pe Comarnic – Brașov au început să ne atace din toate părțile, că renunțăm la autostradă. Autostrada Comarnic – Brașov va fi construită de către guvernul liberal, este un obiectiv major, strategic declarat de către CSAT, și va fi construită, numai că până când demarăm lucrările efectiv la autostrada Comarnic – Brașov, la cei 58 de kilometri, mai trec aproximativ doi ani de zile. Până când finalizăm lucrările este posibil să mai treacă încă patru ani de zile. Dacă anul trecut am stat în trafic șapte ore, peste șase ani de zile vom sta 17 ore pe DN 1. Este inadmisibil să stăm cu mâinile în sân și să nu ne uităm la variante alternative la acest trafic infernal, sufocant, pe DN 1", a afirmat Lucian Bode, joi seară, într-o emisiune la Realitatea Plus.
Ministrul a precizat că alternativa "cea mai la îndemână" pentru DN 1 este drumul județean 102I care leagă municipiul Câmpina de comuna Valea Doftanei din județul Prahova. El a spus că se intenționează ca autoritățile centrale prin Compania Națională de Investiții să preia tronsoanele - 25 de kilometri de drum – 11 în județul Prahova și 14 kilometri în județul Brașov - care trebuie reabilitate, realizează reabilitarea și le predau apoi administratorului drumului, Consiliul Județean Brașov, respectiv Consiliul Județean Prahova. Acest drum ar putea fi realizat în doi ani sau doi ani și jumătate, cu costuri de cel mult un milion de euro pe kilometru, și deschis traficului ușor, respectiv autovehiculelor cu masa de până la 7,5 tone, a precizat Lucian Bode.
Ministrul Transporturilor a precizat că a discutat cu primarii localităților de pe Valea Prahovei și că își dorește realizarea unor pasaje și altor lucrări de infrastructură care să decongestioneze traficul rutier, lucrări care ar putea fi realizate din fonduri europene.