Litigiu între o clientă și o bancă, rezolvat online în 17 zile

Litigiu între o clientă și o bancă, rezolvat online în 17 zile
scris 17 aug 2016

Litigiul dintre o clientă din Botoșani și banca la care avea un credit a fost stins amiabil în doar 17 zile, tot schimbul de documente și informații fiind online, iar rata lunară a scăzut cu 30,3%, informează Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), instituție creată în acest an cu scopul declarat de a oferi soluții alternative în litigiile dintre clienți și bănci.

Pe lângă reducerea ratei, clienta a obținut și o despăgubire de 800 de euro de la bancă.

Urmărește-ne și pe Google News

”În urma procedurii SAL cu soluție propusă, rata lunară i-a scăzut cu aproape 100 de euro, de la 330 la 234 de euro, comisionul de administrare a fost eliminat din contractual de credit, iar consumatoarea din Botoșani a primit și 800 de euro despăgubire de la bancă”, se arată în comunicatul CSALB.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
A dat în plată și e fericită: Am senzația că am câștigat la loto. Am câștigat 200.000 de franci! CITEȘTE ȘI A dat în plată și e fericită: Am senzația că am câștigat la loto. Am câștigat 200.000 de franci!

Soluționarea acestui dosar a fost cea mai rapidă de până acum, precedentul record, de 21 de zile, fiind înregistrat la mijlocul lunii iulie, arată news.ro.

Din luna martie, de când a demarat activitatea de soluționare a litigiilor, și până la finalul lunii iunie, în șapte dosare s-au pronunțat hotărâri pe care consumatorii și comercianții le-au agreat, acestea fiind fost puse în aplicare. Niciun consumator nu a contestat până acum soluția propusă de conciliator, potrivit CSALB.

Conturile de salarii nu vor mai fi blocate de bănci, datoriile salariaților fiind reținute la angajator - proiect CITEȘTE ȘI Conturile de salarii nu vor mai fi blocate de bănci, datoriile salariaților fiind reținute la angajator - proiect

În medie, fiecare decizie a fost pronunțată în aproximativ 30 de zile, fața de termenul maximal de 90 de zile. În acest moment sunt 123 de solicitări venite din partea consumatorilor, aflate în diverse stadii de analiză sau soluționare.

Cele mai frecvente plângeri venite din partea consumatorilor sunt legate de comisionul de risc sau administrare percepute pentru un credit, de ratele lunare considerate de consumatori ca fiind mărite în mod abuziv, de clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea unor dobânzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobânzilor sau de reducerea marjei și înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit în franci elvețieni.

CSALB a fost înființat prin Ordonanța de Guvern 38/2015, intrată în vigoare în septembrie 2015 și care a transpus în legislație o directivă europeană pentru soluționarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituțiile financiare și clienți. Crearea CSALB a stârnit controverse în special din cauza modului de finanțare. Centrul are un buget anual de 600.000 de euro, iar sumele vor proveni în special de la bănci și instituțiile financiare nebancare (IFN), astfel că nu vor fi costuri pentru clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
banci
litigiu
credit