Iohannis cere Parlamentului să reexamineze proiectul care interzice reclamele la medicamente

Iohannis cere Parlamentului să reexamineze proiectul care interzice reclamele la medicamente
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 ian 2016

Președintele Klaus Iohannis a cerut Parlamentului să reexamineze proiectul care interzice reclamele explicite la medicamente difuzate la TV și radio, arătând că  promovarea prin intermediul publicității în mass-media audiovizuală a unor tipuri de medicamente trebuie supusă unor condiții restrictive, dar conform Constituției și normelor UE, fără discriminări între mijloacele media.

Iohannis prezintă o serie de argumente pentru care proiectul trebuie reexaminat, solicitarea fiind transmisă Parlamentului și în contextul în care, imediat după votul parlamentarilor de interzicere a reclamelor la radio și TV, liderul PSD, Liviu Dragnea, a criticat această decizie și i-a cerut lui Iohannis să retrimită legea spre dezbatere, spunând că votul a fost "viciat de o eroare de organizare și pregătire a ședinței", care a creat "o confuzie" între proiectele de lege.  

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit unor estimări din piață, publicitatea din domeniul farmaceutic reprezintă peste 15% din veniturile din publicitate ale televiziunilor.

Platforma OLX.ro a introdus plata pentru anunțurile din categoriile Auto și Agro CITEȘTE ȘI Platforma OLX.ro a introdus plata pentru anunțurile din categoriile Auto și Agro

În cererea de reexaminare, Iohannis apreciază că nu poate fi identificată rațiunea pentru care publicitatea oricărui produs medicamentos este interzisă spre difuzare în cadrul programelor de televiziune și radiodifuziune în timp ce publicitatea medicamentelor eliberate fără prescripție medicală este permisă, dar prin orice alte mijloace decât în cadrul programelor de televiziune și radiodifuziune.

El arată că proiectul votat de către parlamentari interzice acea publicitate pentru farmacii care induce ideea că farmacia respectivă reprezintă un model sau un etalon pentru celelalte farmacii, dar numai în cazul în care este difuzată în cadrul programelor de televiziune sau radiodifuziune, fiind creată, astfel, o nouă premisă de discriminare și o posibilă barieră în calea liberei prestări a serviciilor.

Interzicerea reclamelor la medicamente a generat, cum era de așteptat, reacții negative din partea Asociației Producătorilor de Medicamente, conducerea acesteia susținând că pacienții vor face ”cozi” la medici pentru simptome care pot ceda la un preparat banal.

viewscnt
Afla mai multe despre
iohannis
medicamente
reclame
lege