Google, Orange, Banca Transilvania, Regina Maria, Samsung, Microsoft, Bayer sau Rompetrol - companii la care se uită studenții

Google, Orange, Banca Transilvania, Regina Maria, Samsung, Microsoft, Bayer sau Rompetrol - companii la care se uită studenții
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 mar 2020

Un studiu desfășurat recent în România relevă că angajatorii care au atras cel mai mult atenția sunt Google, Porsche, Amazon, Regina Maria, Enel și Mercedes Benz. În același top mai figurează nume precum Banca Transilvania, Amazon, Medicover, Procter & Gamble, Samsung, Oracle, BMW Group, Synevo sau Zentiva.

În ceea ce-i privește pe studenți, lista companiilor pentru care și-ar dori să lucreze include jucători precum Google, L’Oreal, Regina Maria, Orange, Banca Transilvania, Samsung, Microsoft, Bayer sau Rompetrol.

Urmărește-ne și pe Google News
A fost descoperită poate cea mai mare tăiere ilegală de pădure din România în ultimii cinci ani. Ministrul Mediului: Îi vreau cu cătușe pe mâini pe toți cei care fură din pădurile României CITEȘTE ȘI A fost descoperită poate cea mai mare tăiere ilegală de pădure din România în ultimii cinci ani. Ministrul Mediului: Îi vreau cu cătușe pe mâini pe toți cei care fură din pădurile României

Argumentele în funcție de care respondenții au nominalizat companiile pentru care și-ar dori să lucreze sunt în strânsă legătură cu criteriile pe care le au în vedere atunci când se gândesc la jobul ideal. Astfel, atât profesioniștii, cât și studenții își doresc să lucreze într-o companie care să le ofere echilibru între viața personală și cea profesională, să aibă un job stabil și care să îi ajute să crească, din punct de vedere profesional.

”Dacă acestea sunt importante mai degrabă în retenția la job, când vine vorba de angajare, candidații aplică la acele companii care oferă pachete salariale competitive, care își trimit angajații la traininguri și le sprijină dezvoltarea profesională, care sunt cunoscute pentru stabilitate și pentru că își respectă angajații. Foarte important este să ofere și șansa unor promovări rapide. Angajatorii ar trebui să fie extrem de atenți la aceste semnale pe care le trimit angajații în piață, mai ales în contextul unei fluctuații uriașe de personal și în special în condițiile în care doar 12% dintre angajați sunt mulțumiți de actualul lor loc de muncă și doar 15% ar recomanda angajatorul pentru care lucrează prietenilor și cunoștințelor”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

”Foarte interesante sunt opțiunile studenților și când vine vorba despre tipul de companie pentru care ar vrea să lucreze. Un sfert dintre respondenți preferă companiile care au între 50 și 199 de angajați, iar 22% ar vrea să lucreze în companii chiar mai mici de atât, de maximum 50 de angajați. Doar 12% ar lucra într-o companie cu 200-499 de angajați și 10% în companii care au între 500 și 999 de angajați”, mai spune Bogdan Badea.

Interesant este și faptul că, în ciuda aparențelor, startup-urile și deschiderea propriului business nu se află în topul opțiunilor lor. Cei mai mulți și-ar dori un job într-o multinațională, următoarea alegere fiind companiile antreprenoriale locale de dimensiuni mari. Surprinzător, opțiunea de a-și deschide o afacere este aproape la egalitate cu cea de a lucra în sectorul public, în timp ce start-up-urile ar fi ultima alegere pentru un student.

Pentru profesioniști, pe de altă parte, cel mai important este salariul. Aceștia mai vor să poată participa la traininguri și cursuri de dezvoltare personală, să aibă un loc de muncă sigur și în care să poată promova rapid.

Studiul a fost realizat în perioada august – noiembrie 2019, pe un eșantion de 15.000 de studenți și profesioniști din România

viewscnt
Afla mai multe despre
google
porsche
amazon
regina maria
enel
angajatori