Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) cere Autorității Naționale pentru Turism (ANT) să continue "acțiunea de curățare a pieței de turism" și cu hotelurile și restaurantele.
"FPTR felicită ANT că a început curățarea pieței de turism, măsură pe care hotelierii au solicitat-o de mult timp și care a devenit absolut necesară în contextul evenimentelor cu impact negativ asupra pieței vacantelor din aceasta vară. În contextul actual, hotelierii vor fi mult mai atenți cu ce agenții de turism vor colabora pe viitor, mai ales că, spre stupoarea acestora, aproape 40 de agenții dintre cele care și-au pierdut licența erau membre ANAT. FPTR consideră ca această măsura trebuie aplicată și în cazul hotelurilor și al restaurantelor pentru ca industria turismului să funcționeze corect, transparent și în favoarea clientului final, într-un climat echilibrat. Ca și în cazul agențiilor, și hotelierii sau operatorii de restaurante trebuie să înțeleagă că este în avantajul lor să aibă toate actele în regulă, chiar dacă legislația este stufoasă și neprietenoasă", transmite patronatul.
În opinia acestuia, este nevoie de o listă completă cu hotelurile, unde să apară nu doar clasificarea, ci și societatea de care aparție unitatea și de unde turistul să poată afla daca respectiva structură este sau nu sezonieră. O astfel de listă este utilă și în cazul restaurantelor, de unde atât clienții, cât și partenerii, să poată afla toate informațiile de care au nevoie.
CITEȘTE ȘI Paul Mărășoiu: În turism, nici măcar cu personalul nepregătit nu se acoperă mai mult de 70% din necesarul de forță de muncăProfit.ro a anunțat marți, în exclusivitate, că aproape jumătate dintre agențiile din toată țară își pierd licența de funcționare în urma celei mai ample acțiuni de curățare a turismului românesc din ultimii 25 de ani, Autoritatea Națională pentru Turism retrăgând, în vederea radierii din oficiu, licențele agențiilor de turism care nu au putut prezentat polița valabilă de asigurare privind asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de turiști pentru achiziționarea serviciilor/pachetelor de servicii turistice, în cazul insolvabilității sau a falimentului agenției de turism.
Christian Tour, cel mai mare turoperator din România, a reacționat anunțând că vrea să dea în judecată Autoritatea Națională pentru Turism și să ceară despăgubiri de 1 milion de euro, pentru că i-a afectat grav imaginea prin faptul că a postat pe o listă cu agenții cărora le-a fost retrasă licența de funcționare și câteva sedii ale firmei, închise și radiate în urma relocărilor în zone mai bune.
De partea cealaltă, purtătorul de cuvânt al Autorității Naționale pentru Turism, Marius Popescu, a declarat pentru Profit.ro că acțiunea a fost inițiată din luna aprilie, prin notificări transmise tuturor agențiilor de turism, instituția urmând însă să includă cazurile de radiere la cererea operatorului economic într-o listă distinctă.