Acesta afirmă că ”țeapa arată mai bine în poze decât lucrul bine făcut”. ”Asta e tragedia reală a turismului românesc - nu lipsa oamenilor care fac bine, ci dominația celor care fac rău și sunt mai vizibili”, spune el.
”2.000 de lei pe noapte. Pachet obligatoriu. 2–3–4 nopți. Într-o localitate fără pârtie mai de Doamne ajută. Fără zăpadă. Fără activități. Doar un „plecare–sosire” la 10 minute distanță, dacă ai noroc.
Mâncare „tradițională” reîncălzită din congelate cumpărate de la supermarket. Drum de 200 km care se face în 6–7 ore, cu nervii întinși la maximum. Și apoi, mirarea generală: „De ce nu mai vine turistul?”, scrie responsabilul din ANPC.
El explică absența turiștilor prin faptul că prețurile sunt de stațiune premium, iar experiența e de improvizație.
”Pentru că se vinde poveste, dar se livrează minimul. Pentru că unii confundă turismul cu specula de sezon”, notează Anghel.
El subliniază, însă, că există și cealaltă Românie turistică.
”Există investitori care au înțeles să construiască nou și frumos, să creeze povești reale, să pună pe masă mâncare gătită, locală, cu sens, să ofere prețuri de bun-simț și experiențe oneste. Doar că ei sunt acoperiți vizual și imagistic de cei care urlă mai tare pe internet, de poze lustruite artificial, de „oferte speciale” umflate imoral în momente-cheie. De cei care profită de sărbători, de zăpadă anunțată la meteo și de lipsa alternativelor”, spune el.
Responsabilul ANPC consideră că ”turistul nu mai știe să aleagă”.
”Pentru că țeapa arată mai bine în poze decât lucrul bine făcut. Asta e tragedia reală a turismului românesc: nu lipsa oamenilor care fac bine, ci dominația celor care fac rău și sunt mai vizibili. Și până când bunul-simț nu va deveni mai vizibil decât specula, vom continua să ne întrebăm, ipocrit: „De ce pleacă românii în afară?””, conchide Paul Anghel.


















