Angajatorii au dreptul să monitorizeze conversațiile angajaților pe internet, pe aplicațiile de serviciu, în timpul programului de lucru și să îi sancționeze dacă subiectele discutate sunt personale, inclusiv prin concediere, în cazul în care regulamentul intern prevede o astfel de procedură, rezultă dintr-o decizie adoptată, marți, de CEDO într-un proces deschis de către un angajat român.
Persoana respectivă, un bucureștean în vârstă de 37 de ani, a lucrat într-o companie privată, la departamentul vânzări, în perioada 1 august 2004-6 august 2007, interval în care și-a creat, la solicitarea angajatorului, un cont de Yahoo Messenger prin intermediul căruia să răspundă cerințelor formulate de clienți.
Pe 13 iulie 2007, el a fost însă anunțat de angajator că discuțiile sale prin Yahoo Messenger au fost monitorizate 8 zile, iar înregistrările relevă că a avut discuții și în scop personal.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Angajatul a răspuns în scris că a discutat doar în scop profesional prin serviciul Yahoo, dar i s-a prezentat un transcript care indica faptul că a vorbit atât cu fratele său, cât și cu logodnica sa despre probleme personale, precum sănătatea și viața sexuală.
La începutul lunii august 2007, contractul de muncă al bucureșteanului a fost reziliat cu argumentul că regulamentul intern al companiei a fost încălcat, prin faptul că a folosit resursele firmei în scop personal.
Bucureșteanul, de acum fost angajat, s-a adresat judecătorilor, reclamând că i-a fost violat dreptul la corespondență, dar Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO), printr-o decizie emisă marți, a stabilit că este rezonabil ca un angajator să poată verifica dacă angajații își îndeplinesc sarcinile de serviciu în timpul programului de muncă. Judecătorii CEDO l-au absolvit pe angajator de orice vină, apreciind că acesta i-a accesat angajatului corespondența deoarece a fost convins că sunt doar discuții cu clienții.