Grupul Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari jucători pe piața cărnii din România, a investit 5 milioane de euro într-o nouă unitate de producție pentru compania Salbac, a cărei capacitate de producție ar urma să crească, treptat, cu până la 1.000 de tone anual.
Noua investiție va majora capacitatea de producție cu 38% până în 2020, de la circa 1.800 de tone anual cât este în prezent, la 2.800 de tone anual. Fabrica deja existentă va prelua integral producerea salamului de Sibiu, iar cea recent inaugurată va gestiona producția sortimentelor crud-uscate nemucegăite (de pildă, Salam Mozaic sau salam bănățean).
Unitatea de producție, a cărei construcție a început în 2015, este legată de fabrica deja existentă, astfel, ajungându-se la o suprafață desfășurată de 5.000 de metri pătrați. Construcția a fost finalizată cu aproape un an înainte de termen, datorită cerinței crescute de pe piață pentru produse crud-uscate și deoarece compania a fost nevoită să plătească penalități la contracte pentru amânarea livrărilor fiindcă nu a vrut să grăbească sau să întrerupă procesul de producție.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Foarte puține au fost penalitățile, (...) dar era o necesitate de a face această dezvoltare. Cererea crește pentru această categorie de produse crud-uscate de la an la an și nu puteam să nu gândim strategia aceasta de dezvoltare și să aducem investiția în acest an”, a mai explicat Angelica Șmil, directoarea companiei Salbac.
Investiția, care totalizează 5 milioane de euro, a fost făcută jumătate din fonduri proprii, jumătate prin împrumut bancar. Deocamdată, au fost angajate 15 persoane. Astfel, compania Salbac va încheia acest an cu un total de 375 de angajați. Anul trecut, compania băcăuană a vândut 2.363 de tone de salamuri crud-uscate, din care 1.126 de tone de salam de Sibiu. Pentru 2016, compania estimează o creștere de până la 2.750 de tone de salamuri crud uscate și 1.350 de tone de salam de Sibiu.
Directoarea Salbac a explicat că începând cu anul 2010 au fost alocate 8,6 milioane de euro pentru investiții, iar compania a avut, în acest timp, un profit de 9,6 milioane de euro. Pentru acest an, Angelica Șmil estimează că Salbac va avea vânzări de 108 milioane de lei (24,2 milioane de euro) și un profit de 16 milioane de lei (3,6 milioane de euro). Pentru anul următor, tintește o cfră de afaceri de 120 de milioane de euro și menținerea profitului la același nivel.
În piața internă, piața salamului de Sibiu ajunge la 1.500 de tone, anul 2016, venind cu o creștere de aproximativ de 20%. În luna februarie a acestui an, salamul de Sibiu a devenit produs protejat și recunoscut la nivelul Uniunii Europene, dobândind calitate de indicație geografică protejată (IPG). Acesta este al doilea produs pe care România îl certifică la nivelul UE, după ce Magiunul de Topoloveni a obținut această recunoaștere în 2011. Un alt produs care a primit, în acest an, certificarea de produs protejat la nivelul UE este telemeaua de Ibănești. Salamul de Sibiu produs la Agricola Bacău ajunge și la export – în Italia, Germania, Franța, însă ”în cantități modeste și la comunitățile de români, în general”, a mai explicat Angelica Șmil.
Grupul de firme Agricola Bacău (din care fac parte, printre altele, Agricola Internațional, Salbac, Europrod, Avicola Lumina, Agricola Magazine) a înregistrat, în primele șase luni ale acestui an, o cifră de afaceri de 345,4 milioane de lei, cu aproape 13% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Anul trecut, grupul Agricola a avut afaceri de 655,5 milioane de lei, în creștere cu 6% față de rezultatele raportate în 2014.
Piața locală a produselor din carne este dominată de jucători precum Transavia, Caroli, CrisTim, Elit, Agricola Bacău, Angst, Fox, Meda sau Aldis.