Rewe România va vinde în acest an cele două magazine XXL Megadiscount din Sibiu și Galați, pe care a decis să le scoată din rețea o dată cu renunțarea la acest brand, spune directorul general al companiei, Daniel Gross, care arată că retailerul ”a preferat să mizeze pe brandul care mers cel mai bine”, respectiv Penny Market. De altfel, planurile companiei până în 2025 este să dubleze rețeaua Penny Market la 400 de magazine, ceea ce va presupune investiții de 80 milioane euro pe an, și să ajungă la afaceri de 1,3 miliarde euro.
Compania a anunțat încă de anul trecut că va renunța la brandul XXL MegaDiscount, sub care opera 8 magazine, șase fiind rebranduite în Penny, iar două închise și vândute, și se va axa doar pe brandul Penny Market.
“Anul acesta estimam ca vom vinde cele două magazine XXL. Penny a funcționat mai bine și pariem pe cel mai puternic brand. Anul acesta am deschis al 200-lea magazin. Până în 2025 vrem să ajungem la 400 de magazine. Vrem să deschidem 25 de magazine pe an și vom investim 80 milioane euro pe an”, a declarat Daniel Gross, citat de News.ro.
Pentru a susține expansiunea rețelei, compania își va extinde capacitățile logistice: un al treilea depozit în Bacău, care va fi deschis în martie, dar și lărgirea depozitelor din Turda și Ștefănești.
CITEȘTE ȘI Confirmare: AFI Brașov va avea ca ancoră un hipermarket Carrefour de 6.500 mpÎn ceea ce privește procesul de remodelare a magazinelor Penny Market, directorul general Rewe România a spus că anul trecut compania a remodelat 50 de magazine și va mai remodela încă 50 anul acesta.
“Până în 2018 vrem să terminăm procesul de remodelare a magazinelor”, a completat Gross.
Întrebat de estimările în ceea ce privește rezultatele financiare, directorul Rewe România estimează că retailerul va înregistra o cifră de afaceri de 1,3 miliarde de euro în 2025.
“Vorbim de 400 de magazine și plecăm de la premisa că un magazin face 3 miloane de euro”, spune șeful Rewe România.
În prezent Penny Market are o cotă de piață de 5% și estimează că în următorii ani va ajunge la 10%, în cel mai bun scenariu posibil.
Potrivit reprezentanțiilor companiei, în magazinele Penny Market ponderea produselor proaspete românești este de 60%, iar intenția companiei este de a crește această pondere la 80-90%. Pe lângă acest aspect, oficialii Rewe susțin că intenționează să schimbe formatele magazinelor pentru a aduce mai multe produse proaspete, astfel încât să devină mai atractive pentru cât mai mulți români.
În prezent Penny Market are 3.000 de angajați și intenționează să ajungă la 4.000 de persoane în acest an. “Legat de salarii avem un pachet competiv care este în linie cu ce se întâmplă în România”, a spus Gross.
Compania chiar a inaugurat și un radio denumit Penny FM pentru a comunica mai bine cu angajații. Radioul va putea fi ascultat în rețeua de magazine Penny Market din toată țara, iar acesta se adresează și cliențiilor.
Grupul german a deschis primul magazin pe piața locală în 2005. Până la sfârșitul anului 2015, compania a operat în România și rețeaua de supermarketuri Billa, când a decis vânzarea acesteia către Carrefour și concentrarea pe dezvoltarea business-ului de discount - Penny.
Principalul concurent al retailerului pe segmentul pe care activează este Lidl.