Operatorul telecom RCS&RDS afirmă că pe segmentul de telefonie fixă, internet fix și date se confruntă cu o concurență sporită din partea operatorilor de telefonie mobilă, fapt ce poate avea ca rezultat o creștere mai lentă sau o scădere a ratelor de penetrare a serviciilor de profil.
“De exemplu, activitatea noastră de telefonie fixă, internet fix și date din România se confruntă cu o concurență sporită provenită din sectorul telecomunicațiilor mobile din țară, aflat în creștere. Acest lucru poate avea ca rezultat o creștere mai lentă sau o scădere a ratelor de penetrare a serviciilor noastre de telefonie fixă, internet fix și date, deoarece abonații noștri pot migra de la servicii fixe la servicii mobile, îndreptându-se către concurenții noștri, cum ar fi Telekom România, Orange România sau Vodafone România, care au în prezent poziții de piață mai puternice decât noi în sectorul serviciilor de telecomunicații mobile”, spune compania.
Șefii operatorului controlat de Zoltan Teszari mai arată că trebuie să concureze cu firme care furnizează alte tehnologii alternative la serviciile de telefonie fixă, cum ar fi Skype, WhatsApp, Google Hangouts și Facebook Messenger, precum și cu firme care furnizează platforme alternative care furnizează clienților conținut TV și de divertisment, cum ar fi Netflix, Apple TV, Amazon Prime și Google Play, împreună cu alte servicii care permit descărcarea legală sau ilegală a filmelor și a programelor de televiziune.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“În februarie 2016, Orange România a încheiat anumite acorduri de partajare a rețelei cu Telekom România, care îi permit să furnizeze servicii de cablu TV și internet fix și date fixe prin intermediul rețelei Telekom România, sub marca proprie. În schimbul acestui acces, Telekom România a obținut acces la rețelele Orange România de telefonie mobilă 4G, 4G+ și LTE din România. De asemenea, Orange România a încheiat un acord de partajare a rețelei mobile în iulie 2013 cu Vodafone România, fiecare parte operează independent spectrul deținut și păstrează controlul strategic asupra rețelelor de comutație. Aceste evoluții au condus și ar putea conduce, în viitor, la sinergii pentru afacerile concurenților noștri principali, la creșterea concurenței, la exercitarea unei presiuni suplimentare asupra prețurilor, poate duce la rate mai mari de dezabonare a clienților și, în cele din urmă, poate afecta în mod negativ venitul și profitabilitatea noastră”, indică operatorul.
RCS&RDS atrage atenția investitorilor că, în plus față de concurență în domeniul serviciilor și al tehnologiilor tradiționale, resimte o presiune semnificativă ca urmare a dezvoltării rapide a noilor tehnologii și servicii alternative care sunt oferite de competitorii noștri existenți sau de operatorii noi de pe piață.
CITEȘTE ȘI Digi Communications își cedează partea din dividend către ceilalți acționari RCS Management. Distribuiri de peste 17 milioane lei“De exemplu, în februarie 2018 Orange România a anunțat un parteneriat cu Samsung Electronics si Cisco pentru testarea capabilităților de 5G ale Orange România pentru o perioadă de o lună, în a doua partea a 2018, în cateva zone urbane ale României. Scopul acestui parteneriat este de a arată cum capabilitățile rețelei 5G completează rețelele de internet fix, Samsung Electronics și Cisco livrând o soluție completă către Orange România în perioada relevantă”, mai arată compania.
Tehnologia 5G va permite operatorilor să furnizeze servicii de internet mobil la viteze mult mai mari decât în prezent și la o calitate mult mai bună, cu întârzieri în transmiterea datelor mult mai reduse, fapt ce va pemite ca rețelele de telecomunicații să fie utilizate de viitoarele mașini autonome, la conectarea roboților industriali sau în domeniul medical.
În România, licitația pentru spectru 5G este preconizată să fie lansată spre finele acestui an sau în cursul anului 2019.
CITEȘTE ȘI Curtea de Conturi: ANCOM a lăsat în conturile operatorilor 324,8 milioane de lei. Replica instituției: Avem prea mulți baniConducerea RCS&RDS apreciază că succesul companiei pe piața de telefonie fixă, internet fix și date poate fi afectat în mod negativ de acțiunile concurenților, care pot scoate pe piață, cu prețuri mai mici, pachete de servicii mai atractive sau prin servicii, caracteristici sau conținut de calitate superioară. De asemenea, succesul RCS&RDS poate fi afectat printr-o dezvoltare mai rapidă și prin dezvoltarea de produse sau servicii noi sau îmbunătățite, precum și printr-o îmbunătățire mai rapidă a rețelelor concurenților.
“Poziția noastră pe piață va depinde și de inițiative de marketing eficiente și de capacitatea noastră de a anticipa și de a răspunde la diverși factori competitivi care afectează industria, inclusiv noile servicii, strategii de stabilire a prețurilor ale concurenților, schimbările preferințelor consumatorilor și ale condițiilor economice, politice și sociale de pe piețele în care ne desfășurăm activitatea. Orice incapacitate de a concura în mod eficient sau de a răspunde sau de a anticipa în mod eficient percepția consumatorului, inclusiv în ceea ce privește stabilirea prețurilor serviciilor, dobândirea de noi clienți și menținerea clienților existenți, ar putea avea un efect negativ semnificativ asupra activității, a perspectivelor, a rezultatelor operațiunilor și a situației noastre financiare”, este opinia companiei.