Raiffeisen Bank România a crescut afacerile și profitabilitatea în primele 6 luni ale lanului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Portofoliul de credite nete a crescut cu 20%, la peste 23 de miliarde de lei, în timp ce profitul net a avansat cu 74%, la 423 de milioane de lei.
Veniturile băncii au fost de aproximativ 1,2 miliarde lei, cu 21% mai mult decât în prima jumătate a anului trecut. Cheltuielile operaționale au crescut cu 5%, la 622 milioane lei. Cheltuielile cu provizioanele au scăzut de la 206 milioane de lei la 72 de milioane de lei în intervalul menționat.
Activele totale ale Raiffeisen Bank, locul 5 în sistem, au crescut în primul semestru al acestui an până la 38,1 miliarde lei (creștere de 14%, an la an), potrivit unui comunicat de presă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volumele de credite noi acordate în primul semestru al acestui an au înregistrat creșteri substanțiale, mai ales pentru companii, față de aceeași perioada anului trecut. Creditele nou acordate companiilor mari și medii au crescut în primul semestru al acestui an față de aceeași perioada a anului 2017 cu 43%, cele acordate IMM-urilor cu 35%, iar împrumuturile pentru populație (garantate sau negarantate) cu 15%.
“Sunt convins că această tendința de creștere a finanțării economiei românești va continuă pentru că oferim companiilor și antreprenorilor români nu numai produse de creditare atractive, dar și expertiză noastră valoroasă”, spune Steven van Groningen, director executive și președinte al băncii.
Oficialul Raiffeisen adaugă că peste 90% din volumele noi din ultimul an la creditele de consum sunt acordate cu dobânda fixă, iar la creditele imobiliare 60% au dobânda fixă pentru primii 7 ani, în contextual creșterii generale ale ratelor de dobândă.
Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienți au crescut cu 16% la jumătatea anului 2018, față de iunie 2017 și au depășit valoarea de 31 miliarde lei.
Rată creditelor neperformante a scăzut la 4,9% la finalul lunii iunie 2018,față de 8% în la jumătatea lui 2017.
Numărul clienților băncii care folosesc aplicațiile de online banking, Raiffeisen Online și Smart Mobile, a ajuns la 530.000, cu 30% mai mult față de perioada similară a anului trecut.
Raiffeisen Bank anunță că este lider pe piață cardurilor de credit, cu peste 485.000 de carduri active la 30 iunie 2018, o creștere de 10% an la an. 95% dintre sumele tranzacționate prin intermediul cardurilor de credit sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online. Peste 12.500 dintre cardurile de credit sunt co-branded eMAG și Raiffeisen Bank și sunt emise în cele 8 luni de la lansarea pe piață a acestui produs, potrivit băncii.
La sfârșitul primului semestru din 2018, banca avea 5.099 de angajați, cu 90 mai puțini față de iunie 2017, 433 de agenții în toată țară, cu 33 mai puține decât în 2017, peste 900 de ATM-uri (aproximativ 1100 în semestrul I/2017), aproximativ 19.300 de POS-uri (18.400 S1/2017) și 210 de mașini multifuncționale (165 S1/2017).
Raiffeisen Bank deservește 2 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 100.000 de IMM-uri și 5.600 de corporații.
Banca administrează pentru 1.400 dintre aceștia, cu averi ridicate, active de peste 5 miliarde de lei.
Acționarul Raiffeisen Bank International a anunțat un rezultat net consolidat de 756 de milioane de euro, cu circa 29% peste cel înregistrat în ianuarie-iunie 2017, contribuția băncii din România fiind de circa 12%.
În ultimul an băncile mari din România au avut o evoluție foarte bună a profitabilității. BCR a obținut un rezultat net mai mult decât dublu față iunie 2017, la circa 700 de milioane de lei. BRD a încheiat primele 6 luni din acest an cu un profit net de aproape 760 de milioane de lei, cu o treime peste rezultatul din aceeași perioadă a anului trecut. Banca Transilvania urmează să anunțe rezultate vineri.