Curtea de Apel București a respins contestația Frontal Communication împotriva unei decizii a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), care a menținut rezultatul procesului de reevaluare a ofertei depuse de companie în cadrul une licitații organizate de Societatea Națională de Radiocomunicații (SNR) pentru construirea unei rețele de televiziune digitală.
Anterior, în urma reevaluării, o comisie din cadrul SNR a decis, la finele lunii martie, respingerea ofertei depuse de Frontal Communication și anularea licitației.
Ulterior, compania a contestat rezultatul reevaluării la CNSC, plângerea fiind respinsă în a doua parte a lunii mai.
Momentan, statusul licitației pe SEAP este "în desfășurare", dar, după primirea sentinței, Radiocom va anula licitația.
SNR a inițiat, în mai anul trecut, o licitație pentru realizarea unei rețele naționale de televiziune digitală (prima parte) în baza unei licențe (multiplex), contractul fiind estimat la 101,6 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de un an.
Două luni mai târziu, SNR a primit oferte din partea asocierilor formate din Frontal Communication și GatesAir Inc (SUA), alături de Prime Telecom (subcontractant), respectiv Ericsson Telecommunications Romania și Ericsson AB (Suedia).
În august 2015, operatorul telecom a declarat câștigătoare oferta Ericsson și a transmis Frontal Communication că oferta depusă este admisibilă, dar nu poate fi declarată câștigătoare, pentru că are prețul mai mare comparativ cu oferta depusă de grupul suedez.
Nemulțumită de rezultatul evaluării ofertelor, Frontal Communication a contestat raportul la CNSC, care a respins însă plângerea în septembrie 2015. Ulterior, compania a contestat decizia CNSC și la Curtea de Apel București, care, după mai multe termene, a admis plângerea în luna februarie a acestui an.
Astfel, Curtea de Apel București a obligat SNR să reevalueze ofertele pentru licitația privind trecerea la TV digitală.
După decizia instanței, SNR a reevaluat oferta Frontal Communication și comisia operatorului a decis s-o respingă, ca neconformă, și să anuleze procedura, informație pe care Profit.ro a publicat-o în exclusivitate la începutul lunii aprilie.
Anterior acestei licitații, operatorul a mai organizat o procedură de atribuire în decembrie 2014, dar nu a primit nicio ofertă la expirarea termenului de depunere a ofertelor, în februarie 2015, fapt ce a condus la demiterea fostului director general al SNR, Gabriel Grecu, care a fost înlocuit de directorul tehnic al operatorului, Eugen Brad.
SNR deține trei licențe de TV digitală, cumpărate în iunie 2014 cu 1,02 milioane de euro, și una dintre ele obligă operatorul să asigure o acoperire în recepție fixă de minim 90% din populația țării până la data de 31 decembrie 2016.
Tot la finele acestui an, după ce termenul inițial a fost 17 iunie 2015, pe teritoriul țării va înceta emisia de programe TV în format analogic. Cu alte cuvinte, programele TV publice nu vor mai putea fi recepționate prin intermediul unei simple antene, ci doar dacă clientul încheie un abonament cu un furnizor specializat.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Conflict între instituțiile statului: Poșta dă în judecată ANCOMOperatorul spune că, printr-o soluție tranzitorie, SNR va respecta cerintețe licenței privind gradul de acoperire. În prezent, gradul de acoperire a ajuns la 62%.
Conform datelor funrizate Profit.ro, Radiocom estimează că soluția tranzitorie va avea costuri de peste 700.000 de euro, din care deja s-au cheltuit 200.000 de euro.
Potrivit datelor Ministerului Comunicațiilor, peste un milion de români, în special din mediul rural, recepționează programele TVR și câteva posturi TV private în format analogic.
SNR este cel mai mare jucător local în domeniul broadcasting-ului (difuzare și transport programe radio și TV). De asemenea, SNR este furnizor de rețele și servicii de comunicații, transfer de date și Internet.
Anul trecut, afacerile operatorului au scăzut cu 15,3%, la 280,64 milioane de lei. De asemenea, pierderea SNR a crescut de la 1,7 milioane de lei la 28,3 milioane de lei.
Frontal Communication este deținută de General Communications GmbH (Austria) - 90% și Elisateth Mayer (cetățean austriac) - 10%.
Afacerile companiei au crescut cu 37,8% în 2015, la 30,8 milioane de lei, iar profitul net s-a triplat, la 737.695 lei.