Proprietarul lanțului La Mama vrea să mai deschidă încă două restaurante anul viitor: Străinii sunt înnebuniți după ciorbe, sarmale și papanași

Proprietarul lanțului La Mama vrea să mai deschidă încă două restaurante anul viitor: Străinii sunt înnebuniți după ciorbe, sarmale și papanași
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 oct 2019

Lanțul de restaurante La Mama are în plan să se extindă anul viitor cu încă două noi locații, a declarat pentru News.ro Cătălin Mahu, proprietarul lanțului de restaurante, care afirmă că străinii sunt înnebuniți după ciorbe, sarmale și papanași. 

"Mi-aș dori ca în 2020 să mai deschidem încă măcar două noi restaurante, în principiu în București. Eu sunt adeptul restaurantului de stradă. Avem un restaurant și într-o galerie comercială și totodată am închis în trecut unul aflat într-un mall. Singura problemă o reprezintă forța de muncă. Atâta timp cât poți să construiești restaurante mai repede decât poți să angajezi echipe pentru acele restaurante, frâna este la angajare. Adevărul este că astăzi nu se mai găsesc spații bune pentru deschis restaurante", a declarat pentru News.ro Cătălin Mahu, proprietarul lanțului de restaurante La Mama.

Urmărește-ne și pe Google News

Acesta afirmă că restaurantul este, în primul rând, un loc de socializare, nu neapărat de hrănire.

"Părerea mea este că piața stagnează, chiar dacă ea pare că se dezvoltă. Toată lumea vede restaurantele noi care se deschid, dar nu ia în calcul locațiile care se închid. Iată un exemplu simplu: aici unde am deschis noi acum se afla un restaurant care s-a închis; un alt amic a deschis un restaurant cu utilaje second hand pe care le-a luat de la un alt restaurant care se închisese. De aceea eu sunt tentat să cred că piața stagnează în domeniul restaurantelor, chiar dacă ea pare că e pe creștere", a menționat Mahu.

El subliniază că 80% din ce se mănâncă în România este mâncare tradițională.

"Chiar dacă există bucătărie italienească, orientală, asiatică, 80% din ce se mănâncă este mâncare românească. E normal să ne mândrim cu gastronomia locală. Străinii se bucură și ei de mâncarea din România, o savurează și o laudă. Atât românii, cât și străinii sunt înnebuniți după ciorbe, sarmalele sunt iarăși un produs pe care îl vindem bine constant de 20 de ani. Ca desert, papanașii sunt cel mai vândut produs, străinii sunt înnnebuniți după papanași", a subliniat el.

5 to go a deschis în Centrul Vechi cea mai mare cafenea a grupului CITEȘTE ȘI 5 to go a deschis în Centrul Vechi cea mai mare cafenea a grupului

Lanțul a deschis pe 3 octombrie cel de-al șaptelea local, în incinta Muzeului Țăranului Român, la douăzeci de ani de la debutul afacerii. Toate cele șapte se află în Capitală.

Până în prezent, compania a fost nevoită să închidă câteva restaurante din cauză că fie nu găsea personal, fie că se încheiase contractul de închiriere.

"Pe celelalte le-am închis din motive independente de voința noastră, două pe litoral, le-am închis acum doi ani din lipsă de personal, nu reușeam să găsim personal și am ales să le închidem, iar două am închis în București în 2016, deoarece s-au încheiat contractele de închiriere și nu am putut merge mai departe. Restaurantele erau profitabile", a spus Mahu.

Compania are în prezent circa 250 de angajați, din care peste 30 în noul restaurant inaugurat.

”Inspirați de spiritul locului, ne-am propus să devenim locația celor care iubesc tradiția și valorile românești. Aici vor avea parte de concerte de jazz, etno-jazz, blues, tarafuri românești, fanfare mari, dar și lansări de carte, dezbateri, expoziții de artă fotografică sau vizionări de filme, a spus Cătălin Mahu.

Starbucks deschide o nouă cafenea în București, în clădirea de birouri care a atras Microsoft chiriaș CITEȘTE ȘI Starbucks deschide o nouă cafenea în București, în clădirea de birouri care a atras Microsoft chiriaș

Investiția s-a ridicat la 150.000 euro, spațiul fiind închiriat de la Muzeul Țăranului Român în urma unei licitații, afirmă proprietarul lanțului de restaurante La Mama.

”În momentul în care am preluat spațiul de la Muzeul Țăranului Român, am gândit amenajarea împreună cu niște arhitecți, adaptându-ne la specificul acestui loc. Am imaginat o călătorie începând din lumea țăranului român, pornind de la coșurile de răchită pe post de abajururi, trecând prin casa părinților noștri, cu ajutorul farfuriilor smălțuite - mie mama încă îmi dă să mănânc într-una similară atunci când o vizitez - și ajungând până în timpurile moderne, grație mobilierului și finisajelor” a spus Cătălin Mahu.

În cei peste 20 de ani de la lansare, mai bine de 15 milioane de clienți au trecut pragul restaurantelor La Mama, compania raportând o cifră de afaceri de 4,4 milioane de euro în 2018.

viewscnt
Afla mai multe despre
la mama
papanasi
sarmale
ciorbe
straini
restaurante