Utilnavorep Constanța și asocierea formată din G&M Road Building Engineering (lider), Levantina Ingenieria Y Construccion (Spania), Concodria Con. Strade, Building Construction Mea și Building Design 2000 Top au depus oferte pentru modernizarea și extinderea capacității de operare a Portului Ovidiu, amplasat la intrarea Canalului Poarta Albă - Midia Năvodari. Finanțat din fonduri europene, contractul a fost estimat la 48,5 milioane de lei, fără TVA, pentru doi ani și jumătate.
"Analizând evoluția producției agricole în perioada 2012 - 2016 în jumătatea nordică a județului Constanța, zonă care ar putea fi deservită de Portul Ovidiu, se constată că producția de cereale și oleaginoase a crescut cu peste 50% în perioada analizată. Având în vedere această cerere potențială, precum și limitările fizice referitoare la dezvoltarea infrastructurii existente pe malul drept, se propune în cadrul proiectului dezvoltarea unei noi zone portuare pe malul stâng al Canalului Poarta Albă - Midia Năvodari, zona care va fi destinată operării produselor agricole", se arată în caietul de sarcini al licitației.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Portul Ovidiu a fost proiectat și construit începând cu anul 1985, concomitent cu lucrările de realizare a Canalului Poarta Albă - Midia Năvodari și a ecluzei de la Ovidiu.
"La data realizării, portul Ovidiu avea ca scop crearea condițiilor necesare pentru operarea navelor (convoaie de barje) care transportau produse de carieră și cărbune pentru termocentrala CET Ovidiu. În prezent în portul Ovidiu, pe platforma portului existent, se regăsesc diferiți operatori care comercializează produse de carieră, iar la cheiuri operează nave (convoaie de barje) care transportă produse de carieră", mai scrie în documentația procedurii de atribuire.
Beneficiarul contractului va fi Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile Constanța.