Ministerul pentru Afaceri Europene a lansat o nouă secțiune cu anunțuri de angajare a românilor în instituțiile Uniunii Europene, care centralizează posturile vacante.
Secțiunea este disponibilă pe site-ul afacerieuropene.mae.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În administrația publică europeană lucrează peste 40.000 de persoane care provin din toate Statele Membre. La nivelul instituțiilor europene există atât posturi permanente și temporare de funcționari comunitari, cât și personal specializat, angajat prin contract cu durată determinată (agenți contractuali și agenți temporari), respectiv experți naționali detașați, care sunt de obicei, funcționari ai administrațiilor naționale, detașați pe o perioadă fixă de timp, pentru a face schimb de experiență și pentru a învăța despre politicile și procedurile Uniunii Europene.
Metoda standard de recrutare a personalului permanent și contractual în cadrul instituțiilor comunitare este concursul. Procesul presupune două mari etape: selecția, organizată de Oficiul European pentru Selecția Personalului, în urma căreia se stabilesc listele de rezervă, și recrutarea propriu-zisă, realizată de instituțiile europene pe baza acestor liste. Orice cetățean român care îndeplinește condițiile cerute de instituțiile comunitare care scot la concurs posturile vacante se poate prezenta la concursurile organizate periodic de fiecare dintre instituțiile comunitare.
În privința experților naționali detașați, aceștia sunt recrutați prin intermediul reprezentanțelor permanente la Uniunea Europeană. Detașările se efectuează, în principiu, pentru o perioadă de cel puțin șase luni și de maxim patru ani. Același expert nu poate solicita o a doua detașare decât după o perioadă de cel puțin șase ani.