EXCLUSIV Planul de adoptare Euro: Comercianții care vor profita de introducerea euro pentru a urca prețurile vor fi prezentați într-o "campanie publică" NAME & SHAME

EXCLUSIV Planul de adoptare Euro: Comercianții care vor profita de introducerea euro pentru a urca prețurile vor fi prezentați într-o "campanie publică" NAME & SHAME
scris 4 feb 2019

Comercianții care vor profita de introducerea euro - în 2024, așa cum și-a programat Guvernul - pentru a majora prețurile vor face obiectul unor "campanii oficiale de descurajare" a acestor practici, în care vor fi menționați și chiar sancționați, prevede Planul național de adoptare a monedei euro, obținut de Profit.ro.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

La acest moment, public este doar Raportul de fundamentare a Planului, un document separat de Planul propriu-zis.

Urmărește-ne și pe Google News

De ce este important: Guvernul a adoptat, săptămâna trecută, Planul național de adoptare a monedei euro, prin care România își asumă obiectivul de adoptarea a monedei euro în anul 2024. Premierul Viorica Dăncilă a anunțat că, după adoptarea în Guvern, documentul va fi transmis Comisiei Europene. 

Guvernul vrea să investească 100 milioane de euro prin Casa de Comerț Agroalimentar Unirea. Care vor fi proiectele și de unde ar putea veni banii CITEȘTE ȘI Guvernul vrea să investească 100 milioane de euro prin Casa de Comerț Agroalimentar Unirea. Care vor fi proiectele și de unde ar putea veni banii

Documentul relevă că, înainte cu aproximativ 12 luni de data țintă de aderare a monedei euro, deci în 2023 cel mai târziu, autoritățile vor lansa o campanie de informare a publicului larg. Campania va avea ca obiectiv ”informarea corespunzătoare a publicului larg pentru a asigura un proces lin de trecere la noua monedă și menținerea unei percepții echilibrate asupra beneficiilor/costurilor acestui proces”.

Printre activitățile prevăzute a se desfășura în campanie sunt informarea publicului privind rata și mecanismele de conversie a prețurilor, salariilor și pensiilor, diseminarea informațiilor privind caracteristicile bacnotelor și monedelor euro, precum și privind calendarul și modalitatea de preschimbare a banilor.

În cadrul campaniei, dacă BNR se va concentra pe comunicarea elementelor tehnice (design-ul bancnotelor și monedelor euro, rata de conversie, calendar și modalități de schimb), instituțiile guvernamentale se vor axa pe transmiterea unor informații esențiale legate de impactul fiscal, contabil, salarii sau afișarea duală a prețurilor.

EXCLUSIV Șeful P3, companie deținută de unul dintre cele mai mari fonduri suverane din lume: Amazon și Alibaba vor avea depozite în România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Șeful P3, companie deținută de unul dintre cele mai mari fonduri suverane din lume: Amazon și Alibaba vor avea depozite în România

Guvernul arată însă că ”principalul risc pentru consumatori constă în creșterea prețurilor pentru produsele de larg consum”. În acest context, poate avea loc ”rotunjirea în sus a prețurilor în euro”, ca urrmare a conversiei. 

Astfel, potrivit planului, Guvernul are în vederea și ”organizarea unor campanii de tipul ”NAME & SHAME” (pentru descurajarea celor care profită de introducerea euro pentru a crește prețurile)”.

Conform documentului citat, campania ar putea menționa, eventual, și sancțiunile aplicabile comercianților respectivi.

Marii comercianți vor fi implicați, oricum, în campaniile de informare a publicului cu privire introducerea monedei, mai arată documentul. 

viewscnt
Afla mai multe despre
euro
adoptare
trecere
moneda
campanie
comercianti
pret
crestere
sanctiuni