Valoarea totală a pieței serviciilor poștale realizată anul trecut a fost de 2,59 miliarde lei, în creștere cu 8,2% față de 2015, deși volumul de trimiteri procesat a înregistrat o scădere de peste 15%, potrivit datelor Autorității de Reglementare în comunicații (ANCOM).
Creșterea valorii pieței poate fi o consecință a faptului că volumul trimiterilor ce fac obiectul serviciilor express a crescut în 2016, tarifele acestora fiind mai mari decât cele ale serviciilor de bază.
Peste 87% din valoarea totală a pieței poștale a fost realizată de primii 10 furnizori de servicii poștale din punct de vedere al veniturilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ordine alfabetică, aceștia sunt Compania Națională Poșta Română, DHL International Romania, Dynamic Parcel Distribution, DSC Expres Logistic, GLS General Logistics Systems Romania, FAN Courier Express, Nemo Prod Com Impex, UPS Romania, Urgent Cargus și TNT Romania.
Din totalul de peste 554 de milioane de trimiteri poștale, aproximativ 522 de milioane au fost trimiteri poștale interne (peste 94% din traficul poștal total), iar aproape 32 de milioane au fost trimiteri poștale internaționale, reprezentând aproape 6% din traficul poștal total.
Dacă traficul total intern a înregistrat o scădere de peste 13%, în cazul traficului internațional scăderea a fost și mai evidentă – peste 40%.
Din totalul trimiterilor poștale procesate, peste 80% au fost trimiteri din poșta de scrisori (aproape 444 de milioane), aproape 12% colete (aproximativ 66 de milioane), 2,5% trimiteri expres (aproape 14 milioane), restul de 5,5% fiind trimiteri tip publicitate prin poștă (aproape 22 milioane), mandate poștale (aproximativ 8 milioane), respectiv corespondență și imprimate de peste 2 kg (peste 880 de mii).
Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal corespunzător anului 2016 a fost puțin peste 221 de milioane de trimiteri poștale (aproximativ 40% din traficul total poștal).
CITEȘTE ȘI Fiica lui George Copos revine la șefia Athénée Palace Hilton, printr-o divizie special deschisăDin traficul poștal total din sfera serviciului universal, Compania Naționala Poșta Româna (CNPR) a procesat aproximativ 86 de milioane de trimiteri (aproape 39%), următorii zece furnizori de volum mare din acest segment de piață au realizat un trafic de peste 128 de milioane de trimiteri (peste 58%), iar restul furnizorilor aproape 3%.
Traficul intern din sfera serviciului universal a scăzut în anul 2016 cu peste 19% față de anul 2015, iar cel internațional a înregistrat o scădere de peste 24%.
CITEȘTE ȘI Statul promite că administrarea Fondului Suveran va fi independentă. Ar putea face chiar și concedieri la companiile de statAnul trecut, furnizorii au raportat primirea a 482.875 de reclamații privind serviciile poștale, cu aproape 60% mai multe decât în anul 2015.
Din totalul reclamațiilor depuse, 18.58% s-au dovedit a fi întemeiate, iar pentru 34.839 dintre ele au fost acordate despăgubiri în valoare totală de 5.927.470 lei.
În medie, în 2016 a existat o reclamație la 1.148 de trimiteri poștale și o reclamație întemeiată la 6.175 de trimiteri poștale.
Din aproximativ cinci reclamații întemeiate, trei s-au soluționat prin acordarea de despăgubiri.