Aproape 400.000 de clienți de telefonie fixă și mobilă și-au mutat numărul în altă rețea în primele cinci luni ale acestui an, în creștere cu 7,8% față de cifrele din intervalul ianuarie – mai 2016, reiese din analiza datelor Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), realizată de Profit.ro.
Aproape 95% dintre numerele portate (operațiunea prin care un client își schimbă operatorul păstrându-și numărul de telefon) provin din rețele de telefonie mobilă.
Potrivit datelor ANCOM, dintr-un total de 379.077 numere de telefonie mobilă portate în primele cinci luni, RCS&RDS a reușit să-și adjudece mai mult de jumătate, respectiv 213.627, în urcare cu 28,6% față de intervalul ianuarie – mai 2016.
Pe locul doi s-a plasat Orange România, cu 71.316 de utilizatori, de la 74.554 în primele cinci luni din 2016, urmat de Vodafone Romania, care a atras 61.335 de clienți, față de 67.998 în intervalul ianuarie – mai 2016.
CITEȘTE ȘI Afacerile Omnilogic, la cel mai mic nivel din ultimii 9 ani. 2016, al treilea an de pierdere, dar în scădereDacă cifrele în primele 5 luni ale acestui an sunt sub nivelul din perioada similară din 2016, în luna mai primii doi operatori de telefonie mobile au crescut semnificativ față de aprilie. Astfel, numărul de clienți atrași de Orange a avansat cu 13,7%, iar Vodafone a consemnat un plus de 13,5%.
Următoarele două locuri revin Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote Romania) – 25.770 (comparativ cu 29.201 în luna mai 2016) și Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) – 7.005 (de la 10.623 în primele cinci luni ale anului 2016).
Pe segmentul de telefonie fixă, declinul a continuat și în luna mai, scăderea fiind de 7,5%, la 20.241, de la 21.881 în luna mai 2016.
Și pe acest segment lider detașat este RCS&RDS – 10.679, în urcare cu 19,6% față de mai 2016 și peste cifrele cumulate ale următorilor patru competitori. Practic, operatorul are aproape 53% din numerele portate în perioada analizată.
Următorul clasat este Orange Romania – 3.109, comparativ cu 2.550 în luna mai 2016, apoi UPC – 2.739 (de la 5.675 în primele cinci luni din 2016), Vodafone Romania – 2.123 (comparativ cu 2.629) și Telekom Romania Communications – 708 (față de 1.348).
CITEȘTE ȘI Telekom Romania și alte două firme din Capitală vor încasa de la Enel Energie peste 33 milioane lei pentru servicii de contact centerANCOM publică doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, fără să precizeze și pe cel al clienților pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.
Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.
Din 2008, anul lansării portabilității numerelor de telefon în România și până la finele lunii ianuarie, peste 3,66 milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu, din care 3 milioane sunt utilizatori de telefonie mobilă și aproximativ 654.000 sunt utilizatori de telefonie fixă, potrivit ANCOM.