Orange România, liderul local al pieței de telecomunicații, și-a notificat clienții că, urmare a unor schimbări legislative, a modificat contractele de abonament și că, cu excepția parametrilor tehnici aflati deja in contracte (rata apelurilor GSM intrerupte in timpul unei convorbiri si procentul din suprafața țării acoperit de Serviciul de Voce GSM), nu garantează atingerea altor indicatori de calitate ai Serviciilor de voce mobilă.
Compania spune că va depune toate eforturile rezonabile pentru oferirea Serviciilor de Voce mobilă în baza următorilor parametri de calitate: timpul de stabilire a convorbirii – sub 2 secunde și probabilitatea de eșec la inițierea apelurilor – sub 0,2%, ca și pentru oferirea Serviciilor de Voce fixă în baza următorilor parametri de calitate: timpul de stabilire a convorbirii – sub 6 secunde și probabilitatea de eșec la inițierea apelurilor – sub 0,1%. Acești parametri au caracter orientativ și nu dau dreptul Clientului să solicite rezilierea Contractului privind Serviciile de Voce mobile sau fixă.
În cazul întârzierilor survenite în procesul de portare sau de transfer, în cazul portării abuzive sau al transferului abuziv și în cazul nerespectării programărilor stabilite pentru Servicii ori pentru instalare în cadrul procesului de portare, Orange România va respecta dispozițiile legislației aplicabile referitoare la acordarea de despăgubiri Clientului. În măsura în care aceasta nu contravine legislației în domeniu, despăgubirile vor fi acordate numai la solicitarea Clientului depusă în termen de 30 de zile de la data la care trebuia să aibă loc unul dintre evenimentele menționate mai sus sau de la data programării, prin creditare în factura lunii următoare.
Denunțarea Contractului de către Client va opera după acordarea unui preaviz de cel mult 30 zile calendaristice înainte de data la care se dorește ca denunțarea să devină efectivă.
Clientul nu beneficiază de dreptul de denunțare unilaterală a Contractului în cazul în care modificarea unilaterala operata de Orange România asupra Contractului este impusă de prevederile legislației aplicabile, este de natură pur administrativă și nu are niciun efect negativ asupra sa sau aceasta este exclusiv în beneficiul Clientului.
În situația în care Clientul beneficiază și își exercită dreptul de denunțare unilaterală a Contractului ca urmare a modificărilor unilaterale ale Contractului de către Orange România, și în același timp decide să păstreze terminalul subvenționat achiziționat, Clientul va plăti Orange Romania valoarea cea mai mică dintre: valoarea terminalului, calculată pro-rata temporis față de prețul terminalului convenit la încheierea Contractului și Valoarea abonamentului până la încetarea Perioadei minime contractuale.
În situația producerii unui incident de securitate sau în situația manifestării unei amenințări sau a unei vulnerabilități, Clientul prejudiciat este îndreptățit, la plata unei despăgubiri de 1% din Valoarea lunară a Abonamentului, doar în cazul în care Orange România nu a luat măsurile prevăzute în Contract sau impuse prin acte normative. Despăgubirea se alocă la solicitarea Clientului, adresată Orange România în termen de 15 de zile de la data producerii unuia dintre evenimentele prevăzute mai sus.
CITEȘTE ȘI FOTO Americanii de la Emerson deschid în Cluj un centru de instruire pentru clienții și angajații companiei din întreaga EuropăTerminalele se deblochează gratuit la solicitarea Clientului la expirarea Perioadei minime contractuale sau la momentul plății de către Client a despăgubirii prevăzute în cazul modificărilor unilaterale ale Contractului la inițiativa Orange, în situația în care denunță unilateral Contractul.Terminalele comercializate de Orange Romania beneficiază de garanția legală de conformitate în baza legislației în vigoare, iar condițiile în care poate fi accesată această garanție sunt prevăzute în documentația care însoțește produsul/echipamentul.
De asemenea, Orange România nu garantează calitatea Serviciilor TV.
Orange România a înregistrat anul trecut o creștere de 29,5% a profitului net, la 597,1 milioane de lei, cel mai ridicat nivel în intervalul 2014 - 2021. Afacerile companiei au sporit cu 3,9%, la 5,85 miliarde de lei. În intervalul 2008 - 2021, compania a consemnat profit net în fiecare an și totalizează 7,92 miliarde de lei.
În perioada analizată, datoriile operatorului au avansat cu 53,1%, la aproape 5 miliarde de lei. Sumele de recuperat totalizau 149,96 milioane de lei, cu 2,5% mai mult față de 2020.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte multNumărul mediu al salariaților a coborât de la 2.454 la 2.377 persoane.
La 31 decembrie 2021, grupul Orange România furniza servicii mobile către 10,6 milioane de clienți, servicii fixe în bandă largă către 1,4 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,5 milioane de clienți.
Mai multe detalii AICI.