Garanta Asigurări, companie cu un business de 46,4 milioane de lei în 2019, vrea să ajungă pe termen mediu la subscrieri anuale de cel puțin 15,3 milioane de euro și un prag de profitabilitate de minimum 1,5%, calculat ca raport dintre profitul net realizat și primele nete câștigate.
"Obiectivele de afaceri pe termen scurt și mediu (3-5 ani) ale Societății sunt creșterea volumului primelor brute subscrise (PBS) cel puțin până la nivelul de 15,3 milioane de euro pe an, menținerea ponderii volumului de prime brute subscrise pentru asigurări de viață la un nivel
minim de 9% din total, o pondere a volumului de prime brute subscrise vândute prin rețeaua proprie de vânzări directe de minim 12% din total, precum și atingerea unui prag de profitabilitate de minim 1,5% (calculat ca raport dintre profitul net realizat și primele nete câștigate)", se precizează într-un document al companiei.
Anul trecut, pierderea asigurătorului s-a triplat, la 6,7 milioane de lei, la un volum al subscrierilor de 46,4 milioane de lei, comparativ cu 40,9 milioane de lei în 2018.
Defalcat, asigurările generale au atins 39,86 milioane de lei (35,29 milioane de lei în 2018), iar polițele de viață au crescut de la 5,62 milioane de lei la 6,53 milioane de lei.
Asigurările generale sunt dominate de polițele de bunuri - 16,43 milioane de lei și CASCO - 19,88 milioane de lei.
Daunele achitate anul trecut cu scăzut la 23,84 milioane de lei, de la 35,99 milioane de lei.
Cu un capital social de 28,14 milioane de lei, societatea este controlată de The Ethniki Hellenic General Insurance, membră a grupului National Bank of Greece (Banca Națională a Greciei) - 94,96%, alături de omul de afaceri Jean Valvis, proprietarul Aqua Carpatica și al vinurilor Sâmburești - 4,02%, Telekom Romania Communications - 0,35%, Societatea Națională de Radiocomunicații - 0,43% și Poșta Română - 0,25%.