Locomotivele Pacific CFR au fost construite în mai multe loturi, începând cu anul 1913 până în 1922, iar locomotiva prezentată, sâmbătă, la Târgu Mureș este identificată ca 231.065 Henschel, a fost repartizată depoului CFR București Călători în anul 1922 și a fost utilizată la remorcarea trenurilor de călători până la data de 23 februarie 1979, când tracțiunea trenurilor cu locomotive cu abur încetase aproape definitiv.
A fost retrasă din circulație în anul 1976 la depoul Buzău, din anul 1979 fiind transferată Muzeului CFR, iar în prezent este conservată în incinta SIRV de la Târgu Mureș, în administrarea Societății Feroviare de Turism CFR SA.
"În primul deceniu al secolului XX, parcul locomotivelor CFR de viteză se rezuma la tipul 1B1-n2 'Orleans', nr. 20 - 27 și 455 - 499, introduse în serviciu în anul 1886, respectiv în perioada 1892 - 1893. Aceste locomotive, care aveau deja peste 20 de ani de serviciu și o forță de tracțiune redusă, nu mai puteau satisface nevoile sporite de trafic, astfel încât Administrația CFR a hotărât să comande locomotive tip 2C1 'Pacific' (denumirea de 'Pacific' a fost adoptată pentru prima dată de către fabrica nord-americană ALCO pentru o serie de locomotive tip 2C1 construite de atelierele sale din Brooks pentru rețeaua de căi ferate Missouri Pacific, în anul 1902). Caietul de sarcini pentru primele locomotive Pacific ale rețelei CFR a fost întocmit de inginerii Theodor Dragu (1848 - 1925), subdirector general CFR, de George C. Cosmovici (1854 - 1920), directorul Serviciului Ateliere și Tracțiune, și de tânărul Theodor Balș, șeful Biroului de studii CFR, care au contribuit ulterior și la definitivarea proiectului.
Mai multe detalii AICI.