Trencadis Corp, Maguay Computers, Greensoft și asocierea formată din Power Net Consulting și Advanced Technology Systems au depus oferte pentru furnizarea unui sistem IT pentru monitorizarea prețurilor în cadrul proiectului “Monitorul prețurilor carburanților și a produselor alimentare”, proiect estimat la 1,73 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de 7 luni.
Oferta Maguay Computers are ca terț societatea Phoenix IT.
“Proiectul Monitorul Prețurilor produselor alimentare și al carburanților auto, finanțat integral de la bugetul de stat, are ca obiectiv principal crearea unei platforme on-line care să permită informarea consumatorilor cu privire la prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare, respectiv de principalele rețele de distribuție a carburanților auto, denumiți în continuare operatori sau parteneri. Proiectul Monitorul prețurilor (…) se realizează pentru toate produsele alimentare ale rețelelor de retail, mai puțin băuturile alcoolice spirtoase, iar la nivel teritorial vor fi incluse magazinele din toată țara. Aplicația Monitorul Prețurilor va fi dezvoltată în România, încărcarea datelor va fi realizată pe teritoriul României, iar căutările și consultarea aplicației vor putea fi efectuate în România”, se arată în anunțul de participare la licitație.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ANCOM a decis: cumpără o clădire pentru noul sediu și pune pe masă 30 de milioane de euroConsiliul Concurenței a realizat un proiect-pilot în care au fost implementate o serie de funcționalități de bază necesare monitorizării prețurilor.
Aplicația pilot monitorizează prețurile principalelor rețele de retail din România pentru 64 de tipuri de produse alimentare ce compun coșul zilnic al consumatorilor din România.
Pentru aceste produse, se monitorizează prețurile pe două categorii - cel mai ieftin și cel mai ieftin produs cu brand.
Rețelele participante în faza pilot au fost Carrefour/Carrefour Market, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl.
Profi, Cora și Auchan și-au manifestat interesul să intre în proiect odată cu extinderea portofoliului de produse și extinderea proiectului la nivel național (în prezent, sunt monitorizate prețurile din magazinele din București și Ilfov).
CITEȘTE ȘI BNR: Incertitudinile evoluției inflației vin din factori interni, dar și din evoluția politicii monetare a BCE și a băncilor centrale din regiuneÎn proiectul pilot există 7 retaileri, 300 magazine, 3.000 de produse, 30.000 de prețuri raportate săptămânal.
Noua platformă online va conține atât forma extinsă a Monitorului prețurilor pentru alimente, instrument lansat de autoritatea de concurență la sfârșitul anului 2016, cât și un comparator al prețurilor pentru carburanții auto.
Platforma online va afișa prețurile pentru toate tipurile de carburanți (benzină și motorină) practicate în rețelele OMV, Petrom, Rompetrol, Mol, Lukoil, Socar și Gazprom din întreaga țară.