Autoritățile ar trebui să ia în calcul inclusiv evaluarea psihologică a copiilor din învățământul profesional, pentru că sunt elevi care provin din familii defavorizate și care merg la școli profesionale pentru că "nu au un nivel de cultură, nici măcar de speranță că pot face mai mult, iar lipsa de respect față de sine a acestor copii este uriașă", a declarat, joi, Mona Nicolici, manager de sustenabilitate OMV Petrom, la conferința "Deficitul de angajați calificați. Cum pot fi “reînviate” școlile profesionale din România?”, organizată de Agenția de presă News.ro.
"Vorbim de inteligență emoțională în cazul unui sistem educațional profesional și tehnic a unor copii care provin în majoritate din familii defavorizate. Sunt copii care au niște probleme emoționale majore pe care nimeni, atunci când vorbește de modificări legislative și ce putem să facem pentru școlile profesionale, nimeni nu se gândește la asta. Copiii intră într-un sistem profesional, distribuiți într-un mod aleatoriu, se duc la școli profesionale pentru că nu au un nivel de cultură, nici măcar de speranță, că pot face mai mult, pentru că lipsa de respect față de sine a acestor copii este uriașă, pentru că nu au modele, pentru că părinții și profesorii îi descurajează. Poate ar trebui ca autoritățile să ia în calcul și evaluarea psihologică a acestor copii.”, a declarat Mona Nicolici la conferința organizată de Agenția de presă News.ro în parteneriat cu OMV Petrom.
Aceasta a adăugat că, deși totul se pune în grija angajatorilor care sunt dispuși să investească în școli pentru pregătirea elevilor, toate părțile, de la primar până la profesor, ar trebui implicate în "a trage la aceeași căruță”, iar elevii ar trebui inclusiv întrebați dacă le place meseria pe care o învață sau chiar dacă știu ceva despre ea.
"Deocamdată totul se pune în grija angajatorilor care vin să investească în școli. Dar reforma educațională nu e una tehnică, ci una culturală. Așa cum se întâmplă în alte țări, fiecare dintre părțile implicate ar trebui să avem această cultură de a trage la aceeași căruță. Educatia profesională poate aduce un plus la economia României. Totuși, nimeni nu îi verifică pe elevi dacă sunt buni la meseria respectivă, dacă le place sau dacă măcar știu ceva despre meseria respectivă”, a adăugat Nicolici.
CITEȘTE ȘI O companie farmaceutică a lansat o investigație internă privind acuzații de mituire a medicilor români, pentru a prescrie un medicamentReprezentantul OMV Petrom a spus că România se află pe ultimul loc în Europa privind investiția în educația profesională și că în prezent sistemul educațional din România este centrat pe nevoile profesorilor, nu pe problemele elevilor și ale angajatorilor.
"Suntem pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește investiția în educația profesională. Din banii pe care statul îi dă în educație, doar 5% se duc către dotări, restul se duc în salariile profesorilor. Este trist, pentru că în acest moment, sistemul educațional din România este centrat pe nevoile profesorilor, nu pe problemele elevilor și ale angajatorilor", a adăugat Mona Nicolici.
La conferința "Deficitul de angajați calificați. Cum pot fi “reînviate” școlile profesionale din România?” organizată de Agenția de presă News.ro în parteneriat cu OMV Petrom a participat și ministrul Muncii, Dragoș Pîslaru. De asemenea, la eveniment au luat parte și secretarul de stat în Ministerul Muncii Valentin Ionescu și secretarul de stat în Ministerul Educației Sorin Costreie, alături de reprezentanți ai companiilor, oameni de afaceri, reprezentanți ai asociațiilor și fundațiilor care derulează proiecte în domeniul educației, consultanți, traineri, manageri de resurse umane, tema principală fiind soluțiile și strategiile de reducere a deficitului de angajați calificați din România.