Companiile din România, la fel ca la nivel global, sunt într-un adevărat ”război” pentru găsirea talentelor și pentru păstrarea lor în companie, iar banii de multe ori nu mai fac parte din această ecuație, punându-se accent pe beneficiile non-financiare, potrivit directorului de HR al companiei de consultanță financiară EY, Andreea Mihnea.
”Mobilitatea forței de muncă și digitalizarea au aruncat însă companiile din întreaga lume într-un adevărat war for talent. Complexitatea schimbărilor din ultimul deceniu pune o presiune din ce în ce mai mare pe oameni, iar companiile au nevoie de angajați tot mai bine pregătiți, mai flexibili, mai deschiși la nou, și mai creativi. Banii nici nu mai sunt uneori parte din această ecuație, pentru că este din ce în ce mai greu să atragi și să păstrezi astfel de oameni în organizație”, spune Andreea Mihnea.
Conform studiilor derulate de Trendence și Catalyst, tinerii profesioniști din România pun tot mai mult accent pe beneficii non-financiare și pe echilibrul între viața profesională și cea personală în alegerea unui angajator.
Ea arată că România este recunoscută pentru capitalul uman valoros și accesibil, motiv pentru care numeroase companii au înființat aici centre de servicii pentru operațiunile lor, dar recrutarea de absolvenți din țară nu mai este suficientă și se încearcă aducerea românilor pregătiți plecați în străinătate.
”Un procent semnificativ de români cu pregătire superioară au ales să plece din țară pentru a-și valorifica mai bine potențialul. Cred că România are multe astfel de oportunități pentru ei, de la pozițiile-cheie din domeniul serviciilor profesionale, până la alternativa antreprenoriatului, ce cunoaște o dezvoltare fără precedent la nivel local”, a explicat directorul de resurse umane.
Atât companiile multinaționale, cât și firmele locale sunt interesate să angajeze tineri profesioniști români, cu solide cunoștințe aplicabile în business în acest moment.
”Mă refer la tinerii care excelează în domeniul în care studiază, care sunt permanent la curent cu cele mai noi fenomene și tendințe din economie”, arată Andreea Mihnea.