Lux adevărat. Românul mediu dă jumătate din salariu ca să meargă cu Loganul la serviciu

Lux adevărat. Românul mediu dă jumătate din salariu ca să meargă cu Loganul la serviciu
scris 4 iun 2016

Un român care deține un automobil de nivel mediu și care se află în situația fericită de a nu plăti rate pentru respectiva mașină cheltuiește anual între 8.500 de lei (fără asigurare CASCO) și 11.000 de lei(cu asigurare CASCO) fără să exagereze cu deplasările în exteriorul orașului în care trăiește. 

Calculele Profit.ro au luat în considerare cheltuielile elementare, indispensabile pentru a putea circula cu mașina în condiții legale. Raportat la salariul mediu pe economie, estimat la 1.900 de lei per anasamblul acestui an, cheltuielile calculate de Profit.ro reprezintă nu mai puțin de jumătate din veniturile anuale.

Urmărește-ne și pe Google News

Românul nostru mediu este un tânăr de 29 de ani care conduce o Dacia Logan de 1,6 litri, pe benzină, care consumă aproximativ 6 litri la suta de kilometri parcurși în afara orașului și 10 litri în oraș. Pornim de la ipoteza, dată de un studiu realizat de Daedalus, că bărbatul va parcurge aproximativ 15.000 de kilometri anual, circa 56% în oraș.

Principalul cost este combustibilul. Tânărul nostru va consuma anual, în condițiile date mai sus, în jur de 1.300 de litri de benzină. La prețul actual, adică 5 lei per litru, aceasta înseamnă că el o să plătească 6.500 de lei în fiecare an.

Asigurările

Pentru că are vârsta mai mică de 30 de ani, personajul nostru va trebui să plătească destul de mulți bani pentru polițele de asigurare, acesta fiind al doilea mare cost pe care îl suportă un șofer din România.

Elicopterul căzut în Moldova era asigurat la Omniasig. Compania e la a doua mare daună în contul SMURD CITEȘTE ȘI Elicopterul căzut în Moldova era asigurat la Omniasig. Compania e la a doua mare daună în contul SMURD

Asigurarea RCA este obligatorie și, în cazul șoferului nostru de 29 de ani care conduce un Logan de 1,6 litri înmatriculat în București, ea costă aproximativ 1.300 de lei.

Dacă vrea să fie și prudent și să se protejeze mai ales pentru situația în care este lovit de un șofer cu RCA la o companie aflată în dificultate, tânărul va trebui să își încheie și o poliță CASCO. Pentru aceasta, fără riscul de furt, el va plăti în jur de 2.000 de lei pe an. Costul CASCO nu l-am inclus însă în scenariul nostru de bază.

Costurile tehnice

O a treia categorie importantă de cheltuieli o reprezintă cele de natură tehnică. Dacă are norocul să nu fie nevoit să schimbe nimic pe parcursul anului, situație destul de rar întâlnită, șoferul tot va scoate din buzunar 500 de lei în fiecare an. Revizia anuală, care presupune și schimbarea uleiului de motor și a filtrelor de aer, costă, pentru cazul nostru, în jur de 400 de lei. La aceasta se mai adaugă încă cel puțin 100 de lei, cât costă Inspecția Tehnică Periodică (ITP), fără de care șoferul riscă o amendă de 1.000 de lei.

Statul

Nu în ultimul rând, statul ridică la rândul său costurile pentru întreținerea și utilizarea unui automobil.  Rovigneta, care este obligatorie doar dacă șoferul circulă în afara orașului unde este înmatriculat automobilul, costă 28 de euro sau 130 de lei. Se mai adaugă și impozitul impus de autoritățile locale. Este vorba de aproximativ 10 lei pentru fiecarea 200 de cm cubi ai motorului, adică, în cazul nostru, un cost total de 80 de lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
cost autombil
intretinere masina
benzina
rca
caso
vigneta