Sondaj: O cincime din liceenii din SUA au avut o relație romantică cu A.I. sau cunosc pe cineva care a avut

Datele unui sondaj recent arată că aproape 1 din 5 elevi de liceu din Statele Unite spun că au avut sau cunosc pe cineva care a avut o relație romantică cu inteligența artificială, relatează NPR.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Sondaj: O cincime din liceenii din SUA au avut o relație romantică cu A.I. sau cunosc pe cineva care a avut

42% dintre elevii chestionați spun că ei sau cineva cunoscut au folosit inteligența artificială pentru companie.

Sondajul a fost realizat de Centrul pentru Democrație și Tehnologie (CDT), o organizație non-profit care susține drepturile și libertățile civile, precum și utilizarea responsabilă a datelor și tehnologiei.

Ministrul Finanțelor: În iulie eram foarte aproape de suspendarea fondurilor UE pe 2026 CITEȘTE ȘI Ministrul Finanțelor: În iulie eram foarte aproape de suspendarea fondurilor UE pe 2026

CDT a efectuat cercetarea în rândul a aproximativ 800 de profesori din școli publice, de la clasa a VI-a până la a XII-a, 1.000 de elevi de la clasele a IX-a până la a XII-a și 1.000 de părinți.

Marea majoritate - 86% dintre elevi, 85% dintre educatori și 75% dintre părinți - spun că au folosit inteligența artificială în ultimul an școlar.

Elizabeth Laird de la CDT, una dintre autoarele raportului, spune că sondajele au arătat niște corelații puternice.

Printre acestea: „Cu cât un elev raportează mai multe moduri în care școala sa folosește inteligența artificială, cu atât este mai probabil să raporteze lucruri precum «Cunosc pe cineva care consideră inteligența artificială drept prieten», «Cunosc pe cineva care consideră inteligența artificială drept partener romantic».”

Distrigaz Sud Rețele înlocuiește Neogas Grid la operarea rețelelor de distribuție a gazelor din Otopeni și Zimnicea CITEȘTE ȘI Distrigaz Sud Rețele înlocuiește Neogas Grid la operarea rețelelor de distribuție a gazelor din Otopeni și Zimnicea

Laird spune că sondajele au descoperit niveluri mai ridicate de utilizare a inteligenței artificiale (A.I.) în școli - definite ca șapte până la zece utilizări legate de școală pentru profesori și patru până la șase pentru elevi - corelează cu o expunere crescută la încălcări de date, interacțiuni tulburătoare între elevi și A.I. și deepfake-uri generate de A.I. sau videoclipuri sau fotografii manipulate care pot fi folosite pentru a hărțui sexual și a intimida elevii.

„Această tehnologie este un nou vector pentru hărțuirea sexuală și intimidarea, care erau probleme de lungă durată [și înainte de utilizarea pe scară largă a A.I.]”, spune Laird, „și aceasta a devenit o nouă modalitate de a exacerba acest lucru”.

Conform raportului, 28% dintre profesorii care utilizează A.I. pentru multe sarcini legate de școală spun că școala lor a experimentat o încălcare a confidențialității datelor la scară largă, comparativ cu 18% dintre profesorii care nu utilizează A.I. sau o utilizează doar pentru câteva sarcini.

Laird, care a lucrat anterior ca responsabil cu confidențialitatea datelor pentru agenția de educație de stat din Washington DC, spune că ea crede că, cu cât școlile partajează mai multe date cu sistemele A.I., cu atât riscă mai mult o încălcare a confidențialității datelor.

Drepturi vamale: Beijingul acuză Washingtonul de „dublă măsură, dublu standard” CITEȘTE ȘI Drepturi vamale: Beijingul acuză Washingtonul de „dublă măsură, dublu standard”

„Sistemele de inteligență artificială preiau o mulțime de date, dar și ele transmit o mulțime de informații”, spune ea. „Acest lucru contribuie la această conexiune”.

Profesorii cu niveluri mai ridicate de utilizare a inteligenței artificiale în școală au fost, de asemenea, mai predispuși să raporteze că un sistem de inteligență artificială pe care îl foloseau la ore nu a funcționat conform așteptărilor.

Acești profesori au fost, de asemenea, mai predispuși să raporteze că utilizarea inteligenței artificiale a afectat încrederea comunității în școli. De exemplu, Laird spune că școlile folosesc frecvent software bazat pe inteligență artificială pentru a monitoriza activitatea pe dispozitivele furnizate de școală, ceea ce duce în unele cazuri la alarme false și chiar la arestări ale elevilor. Ea spune că acest lucru este îngrijorător în special pentru elevii care nu își permit propriile computere personale.

„Așadar, dacă ești o persoană care are un dispozitiv personal și nu trebuie să folosească un dispozitiv dat de școală, îți poți permite, practic, să-ți păstrezi documentele și mesajele private”, spune Laird.

Pentru miliardarul Peter Thiel, Greta Thunberg și oponenții AI sunt „legionarii Antihristului” CITEȘTE ȘI Pentru miliardarul Peter Thiel, Greta Thunberg și oponenții AI sunt „legionarii Antihristului”

Elevii care frecventează școli care utilizează mult inteligența artificială au fost, de asemenea, mai predispuși să raporteze că ei sau un prieten au folosit inteligența artificială pentru sprijin în sănătatea mintală, ca tovarăș, ca o modalitate de a evada din realitate și de a avea o relație romantică.

Când elevii au raportat că au avut conversații cu sisteme de inteligență artificială din motive personale și nu pentru teme, 31% au spus că au folosit un dispozitiv sau un software furnizat de școala lor.

„Cred că elevii ar trebui să știe că nu vorbesc de fapt cu o persoană. Vorbesc cu un instrument, iar aceste instrumente au limitări cunoscute”, spune Laird. „Cercetările noastre sugerează că alfabetizarea și instruirea în domeniul inteligenței artificiale pe care o primesc elevii sunt elementare în sensul cel mai limitat”.

ULTIMA ORĂ Gigantul HSBC recomandă titluri în lei: Ce va fi la o demisie Bolojan. Situația politică pare mai calmă acum GRAFICE CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Gigantul HSBC recomandă titluri în lei: Ce va fi la o demisie Bolojan. Situația politică pare mai calmă acum GRAFICE

Laird spune că elevii și educatorii adesea nu primesc instruire sau îndrumare care să îi ajute să navigheze prin provocările mai complexe asociate cu tehnologia.

De exemplu, doar 11% dintre profesorii chestionați au declarat că au primit instruire cu privire la modul de a reacționa dacă suspectează că utilizarea A.I. de către un elev este în detrimentul bunăstării lor.

Educatorii care utilizează frecvent A.I. au fost mai predispuși să spună că tehnologia le îmbunătățește predarea, le economisește timp și oferă învățare individualizată elevilor, dar elevii din școlile în care utilizarea A.I. este predominantă au raportat niveluri mai ridicate de îngrijorare cu privire la tehnologie, inclusiv faptul că îi face să se simtă mai puțin conectați cu profesorii lor.

„Ceea ce auzim de la elevi este că, deși poate exista o valoare în acest lucru, există și unele consecințe negative care vin odată cu el”, spune Laird. „Și dacă vrem să ne dăm seama de beneficiile A.I., trebuie să fim cu adevărat atenți la ceea ce ne spun elevii.”

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0927 -0.0026-0.05 %
1 USD4.3982 +0.0134+0.31 %
1 GBP5.8456 -0.0208-0.35 %
1 CHF5.4605 -0.0118-0.22 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite