Redefinirea fitness-ului ca o experiență holistică de lifestyle pentru toți mai mulți români

Redefinirea fitness-ului ca o experiență holistică de lifestyle pentru toți mai mulți români
scris marţi, 16:49

Kent Orrgren, CEO World Class România, liderul pieței de sănătate și fitness din țară, spune că din ce în ce mai mulți români au devenit conștienți de sănătate, orientându-se către un stil de viață mai activ.

Aproape 70% dintre români se consideră supraponderali sau obezi. Ce poate face cea mai mare rețea de health & fitness din România în această privință?

Urmărește-ne și pe Google News

În doar 14 ani, veniturile afacerilor de fitness din România au crescut de la 18 milioane în 2008 la 452 milioane în 2020. Pandemia a adus o stagnare, dar ulterior industria de fitness și-a recăpătat avântul și din ce în ce mai mulți români au devenit conștienți de sănătate, orientându-se către un stil de viață mai activ.

Cea mai mare rețea de health & fitness din România, World Class, a continuat să își dezvolte rețeaua de cluburi și piscine, depășind constant limitele prin integrarea de tehnologii inovatoare și o abordare holistică, pentru a răspunde nevoilor tot mai mari de soluții de viață sănătoasă pentru tot mai mulți români și pentru a contribui activ la combaterea provocărilor în creștere în materie de sănătate, precum obezitatea, bolile cardiovasculare și obiceiurile sedentare.

În 2024, cu peste 77.000 de membri, 47 de cluburi și 25 de piscine, compania și-a reafirmat poziția de lider al rețelei de sănătate, fitness și înot din România, oferind o experiență de fitness premium care integrează facilități de ultimă generație, antrenamente personale și o abordare orientată către comunitate.

World Class s-a impus ca lider în industria de fitness din România. Cărui fapt i se datorează acest succes?

Kent Orrgren: Succesul nostru este construit pe trei piloni cheie: accesibilitate, inovație și comunitate. Încă de la început, World Class a căutat să aducă fitness-ul mai aproape de români, deschizând cluburi în marile orașe, aproape de locul în care oamenii trăiesc și muncesc. Toate locațiile noastre strategice ne asigură că nu suntem doar furnizori de servicii de fitness, ci facem parte din comunitățile în care suntem prezenți și contribuim activ la îmbunătățirea stilului de viață și a bunăstării acestora. Fiecare membru World Class vă poate spune că experiența în cluburile World Class este mai mult decât un simplu antrenament - este vorba despre conexiuni, sprijin și inspirație reciprocă și despre a face parte dintr-o mișcare preocupată de sănătate.

Inovația este, de asemenea, în centrul activității noastre. Investim constant în cele mai noi tehnologii și echipamente de fitness, dar dincolo de asta, ne concentrăm pe sănătatea holistică, incorporând starea de bine, nutriția și sănătatea mintală în comunicarea mărcii noastre. Această abordare îi ajută pe membri să obțină rezultate reale și durabile.

Pe măsură ce rata obezității în România continuă să crească, cum poate World Class să contribuie la rezolvarea acestei probleme de sănătate publică?

Kent Orrgren: În 2022, conform Statista, aproape 70% dintre românii adulți se considerau supraponderali sau obezi! Acest lucru este uriaș! Obezitatea este recunoscută ca fiind cea mai gravă problemă de sănătate publică, deoarece crește semnificativ riscul de boli cronice, cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul de tip 2, hipertensiunea arterială, bolile coronariene și anumite tipuri de cancer. Sedentarismul îmbolnăvește națiunile și economiile mondiale!

Global Obesity Observatory arată un impact economic alarmant al obezității în România, cu costuri economice totale de 7,6 miliarde de dolari și o proiecție și mai tristă de peste 11 miliarde de dolari peste 6 ani!

Ca lider în industria de fitness din România, World Class lucrează activ pentru a inversa această tendință prin promovarea activității fizice ca un obicei zilnic. Oferim programe personalizate care se adresează diferitelor niveluri de fitness, de la începători la avansați și oferim îndrumare din partea antrenorilor certificați și specializați, mulți dintre ei foști atleți cu victorii naționale și internaționale. În plus, ne educăm membrii cu privire la importanța nutriției și a activității fizice regulate și integrăm din ce în ce mai mult tehnologiile digitale în echipamentele noastre de ultimă generație, care permit membrilor să își urmărească progresul și să rămână motivați.

Ați menționat inovarea drept unul dintre factorii-cheie pentru succesul World Class. Ne puteți spune mai multe despre acest lucru?

Kent Orrgren: Cu siguranță. Una dintre cele mai mari tendințe în fitness în acest moment este integrarea instrumentelor digitale. Aplicația noastră World Class, de exemplu, oferă membrilor o modalitate rapidă și simplă de a-și organiza rutina de fitness, clasele de group fitness la care participă și de a fi la curent cu toate știrile și informațiile despre cluburile lor preferate. De asemenea, ei au acces la programul #BeHealthy Ambasador prin care pot trimite online către prieteni sau familie, invitații de plată pentru abonamente sau invitații Digital Guest Pass și vor primi credite în portofelul digital (My Wallet) atunci când ei devin membri World Class! Am introdus, de asemenea, sesiunile de antrenament virtuale, care au câștigat o popularitate imensă, în special în timpul pandemiei. În cluburi, au fost introduse dispozitive interactive de antrenament, biciclete de realitate virtuală (VR) și instrumente multimedia de antrenament pentru a oferi membrilor o abordare nouă și modernă a menținerii în formă.

În plus, ne-am extins facilitățile pentru a include soluții de wellness mai holistice. De exemplu, unele dintre cluburile noastre au zone spa, altele au zone sportive, precum terenuri de squash, iar un club din București are chiar și pistă de alergare pe acoperiș. Conceptele de body & mind, cu echipamente avansate și spații dedicate, sunt toate menite să îmbunătățească bunăstarea fizică și mentală.

Cum se extinde World Class în România și care sunt planurile pentru viitor?

Kent Orrgren: Căutăm în permanență să ne extindem rețeaua, care acum este formată din 47 de cluburi în România și 25 de piscine. De fapt, în acest moment suntem pregătiți să anunțăm noi deschideri planificate pentru acest an. Scopul nostru este să fim prezenți în fiecare oraș important și suntem deja în 7 din cele 8 zone metropolitane ale României! București, Brașov, Cluj Napoca, Constanța, Iași, Ploiești și Timișoara. Vom continua să avansăm în misiunea noastră, investind în locațiile noastre actuale și extinzându-ne în noi locații strategice, astfel încât cât mai mulți români să aibă acces la serviciile noastre și să prioritizeze sănătatea în viața lor.

O altă zonă de interes pentru noi este extinderea ofertei noastre de piscine. Înotul este un excelent antrenament pentru întregul corp și am observat o creștere a cererii pentru cursuri de înot și programe de Aqua fitness. Ne propunem să dezvoltăm mai multe facilități, să deschidem mai multe piscine semi-olimpice, pentru ca membrii noștri să includă înotul în rutina lor sănătoasă.

World Class a construit un brand puternic în România. Cum vă mențineți această poziție de lider pe o piață atât de competitivă?

Kent Orrgren: Munca zilnică a echipelor de experți în health & fitness din cluburile și piscinele noastre, constă în a oferi în mod consecvent valoare membrilor noștri. Ne mândrim cu faptul că oferim o experiență de fitness premium care merge dincolo de simpla dotare cu echipamente de top. Investim în oamenii noștri - antrenorii, personalul și instructorii - deoarece ei sunt imaginea World Class și joacă un rol crucial în obținerea de rezultate pentru membrii noștri.

Ne ascultăm membrii și în funcție de ceea ce își doresc, încercăm să evoluăm și să ne personalizăm serviciile constant. Fie că este vorba despre introducerea de noi cursuri în programul nostru, modernizarea facilităților sau lansarea de noi caracteristici digitale, rămânem receptivi la nevoile comunității noastre.

În cele din urmă, concentrarea noastră pe construirea unei comunități în jurul sănătății și fitness-ului asigură că World Class nu este doar o sală de sport, ci o Mișcare pentru mai multă Mișcare și un brand de stil de viață în care oamenii au încredere.

Ați vorbit despre crearea unei comunități în jurul fitness-ului. Puteți detalia modul în care World Class promovează acest sentiment de comunitate?

Kent Orrgren: Absolut. La World Class, nu ne dorim doar ca oamenii să se antreneze și să plece. Scopul nostru este să oferim un spațiu în care oamenii se simt confortabil, sunt susținuți și motivați unii de alții. Acest sentiment de comunitate este promovat prin clasele de group fitness, evenimente open doors, provocări și ateliere și cel mai important eveniment al nostru din an: Festivalul #BeHealthy care a avut loc în București și Timișoara anul trecut.

Am văzut povești de succes uimitoare în care oamenii și-au transformat viața de când s-au alăturat comunității World Class, nu doar fizic, ci și mental și emoțional. Pentru noi, este vorba despre mai mult decât fitness: este vorba despre construirea unei societăți mai sănătoase și mai fericite.

Privind înainte, ce rezervă viitorul pentru World Class?

Kent Orrgren: Viitorul este interesant și foarte activ! Ne uităm continuu la modul în care putem inova și mai mult și îmbunătăți experiența membrilor. Ne-am angajat să ne extindem rețeaua de cluburi, să introducem noi servicii și să adoptăm cele mai noi tehnologii în domeniul fitness-ului. Vom continua să investim în educație, oferind membrilor noștri instrumentele de care au nevoie pentru a duce o viață mai sănătoasă, atât în interiorul, cât și în afara cluburilor noastre. Ambiția noastră este să ajutăm cât mai mulți oameni să adopte fitness-ul ca mod de viață și suntem abia la început.

Conform Statista, numărul companiilor de fitness din România a crescut de șase ori într-o perioadă de 14 ani! World Class a deschis primul club în anul 2000 în București, iar acum este cea mai mare rețea de cluburi și piscine, continuând să se extindă în locații strategice, aproape de locul în care oamenii locuiesc și muncesc.

Tot ceea ce facem se referă la misiunea noastră: să inspirăm mai mulți români să fie mai activi, mai des. Inițiativa noastră #BeHealthy și evenimente precum #BeHealthy Festival vor continua să fie oferite publicului, deoarece sunt menite să promoveze nu doar fitness-ul, ci și starea de bine în toate formele sale, inclusiv sănătatea mentală, care este adesea, din păcate, neglijată.

Ne propunem să motivăm românii să adopte un stil de viață mai sănătos prin crearea unor medii în care oamenii vor să revină - nu doar pentru rezultate, ci pentru bucuria procesului în sine. Există atât de mult potențial pentru a ajuta mai mulți români să ducă o viață mai sănătoasă! Fie prin condițiile noastre premium de antrenament, clasele noastre de group fitness, programele noastre dedicate #BeHealthy pentru copii sau inițiativele noastre de corporate wellness, vrem să facem din fitness și înot o parte obișnuită a vieții de zi cu zi pentru mai mulți români!

Până în 2030, ne dorim să vedem progrese semnificative în ceea ce privește sănătatea publică și credem că fitness-ul este în centrul acestei misiuni. Cifrele sunt clare: inactivitatea fizică este legată de boli cronice precum diabetul, bolile cardiovasculare și problemele de sănătate mintală. Așadar, fitness-ul nu înseamnă doar să arăți bine, ci și să te simți bine și să îți prelungești viața.

Care este părerea dumneavoastră despre ce rezervă viitorul pentru întreaga industrie de fitness din România?

Kent Orrgren: În calitate de co-fondator și președinte al RomaniaActive, Asociația românească a industriei de fitness, perspectiva mea este clară: ne aflăm pe un trend ascendent, cu o mulțime de companii de fitness, mai mari sau mai mici, care încearcă să își extindă oferta, să țină pasul cu cerințele românilor în materie de pregătire și cu toții contribuie la ușurarea poverii economice a sedentarismului în România.

Potrivit celui mai recent raport realizat de Statista, companiile de fitness din România au înregistrat o creștere semnificativă a veniturilor. Dacă în 2008 veniturile totale se ridicau la aproape 18 milioane de lei românești, până în 2022 acestea au crescut la aproximativ 452 de milioane de lei românești. Asta înseamnă o creștere a veniturilor companiilor de fitness de peste 2.400% în 14 ani! Acesta este un semn clar că serviciile noastre sunt din ce în ce mai căutate, iar noi, ca industrie, suntem acum în centrul unei revoluții a vieții sănătoase și, mai mult decât atât, o modelăm.

viewscnt
Afla mai multe despre
fitness
kent orrgren
world class