Fotbalistul argentinian Lionel Messi este sportivul cel mai rentabil pentru mărcile comerciale pe rețeaua de socializare Instagram, devansându-i pe rivalul său portughez Cristiano Ronaldo și pe baschetbalistul american LeBron James, conform unui studiu realizat de societatea Nielsen Sports, informează EFE.
În cadrul studiului au fost analizați 6.000 de sportivi din cadrul a 21 de discipline diferite. Jucătorul lui FC Barcelona se află în fruntea acestei liste, care măsoară atât numărul de followers de pe Instagram în cazul fiecărui sportiv, cât și relevanța celor rezidenți (afinitate geografică, de gen sau subiect), conversația generată de actualizările lor și rentabilitatea economică adusă sponsorilor, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Concret, Messi are 167 milioane de urmăritori pe Instagram, în creștere cu 27% în ultimul an, cu 37% dintre postări sponsorizate. Argentinianul conduce în acest clasament cu un total de 115 puncte, conform criteriilor elaborate de creatorii studiului, care analizează amplitudinea, relevanța, rezonanța și randamentul economic.
Cristiano Ronaldo, atacantul lui Juventus Torino, ocupă locul secund, cu 113 puncte, urmat de baschetbalistul LeBron James, starul NBA și al echipei Los Angeles Lakers, cu 110 puncte.
Cei trei sunt urmați de vedeta cricketului indian Virat Kohli (109 puncte), jucătoarea canadiană de tenis Bianca Andreescu (107 puncte) și fotbalistul brazilian Neymar (107 puncte).