INTERVIU Marcel Vulpoi, despre premium în business

INTERVIU Marcel Vulpoi, despre premium în business

Marcel Vulpoi

scris 10 iun 2020

Marcel Vulpoi este profesor universitar la Academia de Studii Economice din București, fondator și General Manger al Vulpoi & Toader Management, una dintre cele mai mari companii românești care oferă servicii de contabilitate și consultanță în afaceri.

1. Cum vedeți dumneavoastră un produs și/sau un serviciu premium în general?

Se zice că singurul lucru pe care nu îl putem cumpăra în viața aceasta este timpul. Din punctul meu de vedere tocmai asta ar trebui să facă un produs sau serviciu premium: să-ți dea posibilitatea să cumperi timp. De exemplu, în loc sa pierzi timp să cauți un costum, să alergi prin magazine, să te duci la croitor să îl modifice etc., poți apela la SARTO care îți știe măsurile, vine la tine cu mostrele de țesătură și apoi îți aduce costumul, cămașa sau paltonul, care îți vin ca turnate. Și la servicii premium este la fel: plătești o primă pentru a-ți cumpăra timpul necesar desfășurării unor activități cu valoare adăugată mai mare sau care să îți facă plăcere.

Urmărește-ne și pe Google News

2. Ce părere aveți despre interacțiunea de până acum cu SARTO?

Nu știam ce este SARTO, dar mi-am adus aminte. Lăsând gluma la o parte, pentru mine SARTO este doar un brand name, care nu ar însemna nimic fără Alex și Matei. Eu personal nu am o relație cu SARTO, ci doar cardul meu. Eu am o relație cu Alex, cel care știe mai bine decât mine de ce haine am nevoie și care mă sună mereu la momentul potrivit și care mă vizitează la birou să alegem materiale (asta când nu le alegem pe WhatsApp, pe bune) și mai jucăm și fotbal din când în când și altă relație cu Matei, un om simpatic si cu multe idei dar care, din păcate pentru el, nu prea știe multe bancuri.

3. Ce recomandări ați transmite unui business ce dorește să se poziționeze ca ofertant al serviciilor premium din România?

Orice brand care se dorește premium cred că ar trebui în primul rând să se hotarască ce vinde. Observ numeroase branduri care nu știu ce vând. Am să dau un exemplu din industria vinurilor, în care activez de puțină vreme, ca acționar în crama Gramofon: nu pot concepe ca și client să plătesc pentru un vin peste 100 de lei, iar la 2 metri în magazin să văd de la aceeași cramă un bag-in-box de 9 lei (la trei litri). Cred că, odată ce știi ce vinzi, cel mai corect ar fi să transmiți acest lucru și clienților. (Dragă Marcel, te invit să lucrezi cu noi pentru că de la noi poți cumpăra timp! Evident că paltoanele noastre sunt de o calitate impecabilă, dar calitate mai au și alții!)

4. Cum anticipați că se va transforma industria în care activați într-o lume post-pandemie?

Cine a făcut lucrurile bine și a fost corect față de toți partenerii de afaceri va ajunge să facă lucrurile și mai bine și va fi perceput ca atare de toți cei cu care lucrează (fie ei angajați, clienți, furnizori etc.). Cine a gândit mărunt și a preferat să își țină grăsimea neatinsă în pandemie, va culege roadele cu prisosință. În rest, vă invit să citiți poezia “Acceleratul” a lui George Topârceanu!

viewscnt
Afla mai multe despre
sarto
marcel vulpoi