Creștere de peste 8 ori a numărului de cumpărători online în ultimul deceniu

Creștere de peste 8 ori a numărului de cumpărători online în ultimul deceniu
scris 20 mar 2022

România a înregistrat, în ultimii zece ani, cu 733% mai mulți cumpărători online, de șapte ori peste cifrele din Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria, relevă datele unui studiu publicat, recent, de o companie globală de consultanță în management, prezentă și pe plan local din 2005.

Conform datelor centralizate de Horvath, citate de Agerpres, în cursul anului 2020, vânzările prin e-commerce din România au înregistrat o creștere de 71%, comparativ cu anul precedent, ca urmare a pandemiei, însă în 2021 majorarea a fost de doar 29%.

Urmărește-ne și pe Google News

"Această rată de creștere nu a putut fi susținută și în 2021, parțial din cauza costurilor ridicate de acces în marketplace-urile de tip e-commerce. Discrepanța dintre cumpărătorii prin e-commerce din mediul urban și cel rural este cea mai mare din Uniunea Europeană și în continuă creștere în ultimii 10 ani. Relaxarea restricțiilor și posibilitatea de a cumpăra în persoană au jucat un rol important în această diminuare a ratei de creștere, precum a avut-o și faptul că în marketplace-urile de e-commerce costurile de acces sunt văzute ca fiind prohibitive (un exemplu fiind vânzările restaurantelor pe Bolt Food sau Glovo, care reprezintă un cost foarte mare pentru patroni). IMM-urile românești au avut de asemenea foarte mult de câștigat de pe urma vânzărilor e-commerce, rata fiind cu 40% mai mare în 2021 față de anul precedent în țările analizate - Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria", notează realizatorii studiului.

În ceea ce privește creșterea numărului de cumpărători, există o evoluție mult mai accelerată în România, în comparație cu media din țările analizate.

Astfel, în intervalul 2010 - 2021, România a înregistrat o creștere de 733% a cumpărăturilor online, iar sectorul e-commerce românesc este în mare măsură concentrat în mediul urban.

viewscnt
Afla mai multe despre
e-commerce
online
cumpărători
studiu
horvath