Shazam, aplicație de recunoaștere a melodiilor, a depășit 1 miliard de identificări lunar, iar totalul marcajelor a ajuns la 50 de miliarde de la lansarea din 2002, potrivit Apple, scrie News.ro.
Shazam a fost lansată în 2002 de Shazam Entertainment Limited, fondată în 1999 de Chris Barton, Philip Inghelbrecht, Avery Wang și Dhiraj Mukherjee.
Aplicația este disponibilă în sisteme Android, macOS, iOS și watchOS și permite ultilizatorilor să identifice muzica ce cântă în jurul lor sau pe propriul device. În plus, utilizatorii pot interacționa.
CITEȘTE ȘI Transportul aerian de pasageri, în scădere cu 76,2% în primul trimestruLa finalul anului 2017, Apple a confirmat că a cumpărat aplicația Shazam, iar prețul pe care l-a plătit ar fi fost de aproximativ 400 de milioane de dolari.
De la debut, numărul de identificări realizate într-o lună a crescut constant, atingând un vârf în 2008, când aplicația a fost lansată pe App Store.
Shazam a atins pragul de 1 miliard de marcaje în 2012, iar acum acest număr reprezintă rata lunară de identificări.
CITEȘTE ȘI Landul german Bavaria discută cu Intel construirea unei megafabrici de cipuri, pentru reducerea deficitului care afectează industria auto„Shazam e sinonimă cu magia”, a transmis într-un comunicat Oliver Schusser, vicepreședinte Apple Music and Beats. „Atât pentru fani, care pot recunoaște o melodie aproape instantaneu, cât și pentru artiști, care sunt descoperiți. Cu 1 miliard de identificări pe lună, Shazam este una dintre cele mai populare aplicații de muzică din lume”.
Până în prezent, „Dance Monkey”, cântată de Tones & I, este cea mai căutată piesă de când a fost lansată aplicația pentru identificarea melodiilor.
Primul cântec care a fost căutat a fost „Jeepster” al grupului T. Rex.