Achizițiile online de opere de artă au înregistrat o creștere semnificativă în 2020, dar dezvoltarea lor riscă să fie împiedicată de mai multe obstacole și reticențe, dezvăluie un raport al societății de asigurări Hiscox.
Anul trecut, nu mai puțin de 82% din noii colecționari de artă au cumpărat de pe internet, față de 36% în 2019, scrie News.ro.
Licitațiile online ale primelor trei case de vânzări la nivel mondial, Christie's, Sotheby's și Phillips, au depășit miliardul de dolari (+524%). Este însă ''un boom sau o bulă''?, se întreabă această anchetă care a fost realizată în rândul a 70 de platforme.
CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afaceriiColecționarii care ezită să facă achiziții online spun că dificultățile constau în imposibilitatea de a inspecta fizic operele, de a le cunoaște adevărata stare, de a le stabili calitatea, precum și teama de a cumpăra falsuri sau reproduceri.
Potrivit Hiscox, 62% dintre noii cumpărători de artă ar fi încurajați să facă achiziții în urma evaluărilor altor clienți, dar doar 37% dintre platformele de artă online propun o astfel de opțiune.
70% dintre aceștia ar cumpăra mai mult dacă ar avea posibilitatea de a vorbi cu un consultant. Însă doar 27% dintre platforme aigură un consultant.
CITEȘTE ȘI Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III)Majoritatea site-urile chestionate (83%) utilizează deja o rezoluție înaltă, opțiunea zoom sau alte instrumente pentru vizualizare. Însă cei care au experimentat realitățile extinse, virtuală sau augmentată, sunt mai puțin numeroși. Însă folosirea acestor tehnologii ar putea face însă diferența, conform studiului.
O tarifare exactă este un alt criteriu: din ansamblul platformelor chestionate, 93% propun un catalog cu prețuri clare. Dar doar 27% dintre aceste platforme, în majoritate site-uri de vânzări la licitație, pun la dispoziție instrumente pentru o informare detaliată - prețuri anterioare sau randamente recente.
Posibilitatea de a asigura o operă chiar în momentul cumpărării sporește încrederea, asigură majoritatea cumpărătorilor întrebați. O posibilitate care este oferită de doar 30% din site-uri.
Potrivit acestui studiu, securitatea cibernetică ridică semne de întrebare: 57% dintre potențialii clienți se tem de fraudarea cardului bancar, iar jumătate dintre ei sunt îngrijorați de interceptarea facturilor sau de furtul datelor personale.
Studiul a fost realizat pentru Hiscox de compania de studii de piață cu sediul la Londra ArtTactic în rândul cumpărătorilor de pe toate continentele.