Retailerul german Lidl are în construcție mai multe magazine în România și ar mai putea inaugura până la sfârșitul anului câteva unități, au declarat pentru Profit.ro reprezentanții companiei, fără a da mai multe detalii.
”Vom mai inaugura câteva magazine până la finalul anului, însă nu vă putem oferi încă detalii despre aceste deschideri, întrucât avem în vedere procesul de obținere a autorizațiilor, progresul lucrărilor de construcție, dar și condițiile climaterice pentru programarea lor”, au precizat reprezentanții retailerului.
De la începutul anului, Lidl a deschis șase magazine noi și a relocat o unitate, rețeaua numărând în prezent 190 de magazine la nivel național. Un nou magazin Lidl presupune o investiție de peste 2 milioane de euro, ceea ce înseamnă că anul acesta Lidl a investit peste 14 milioane euro în deschiderile de magazine.
Un magazin Lidl are circa 1.200 de metri pătrați, peste 100 de locuri de parcare și 20 de angajați.
Compania arată că va continua planurile de extindere și anul viitor, fără a oferi însă detalii.
”Suntem în căutare de noi oportunități și zone pentru deschiderea de noi magazine (…) Vă vom oferi informații pe măsură ce proiectele se concretizează”, au mai arătat reprezentanții Lidl.
În prezent, rețeaua Lidl are 4.200 de angajați, cu 400 mai mulți comparativ cu nivelul de la sfârșitul anului 2014, când număra 3.800 de angajați.
În același timp, compania vrea să dezvolte colaborarea cu producătorii locali. Aproximativ 80% din produsele comercializate de Lidl sunt sub marcă proprie.
Lidl România a avut anul trecut afaceri de 788,7 milioane euro, cu 12,3% mai mari comparativ cu 2013, când a raportat 700,5 milioane euro, ocupând locul șase pe piața locală de profil.
Lidl este parte a grupului german Schwartz, care mai este prezent în România cu rețeaua de hipermarketuri Kaufland. Schwartz are peste 10.000 de magazine Lidl în 26 de țări din Europa, peste 100 de centre logistice și 170.000 de angajați.