IBM Romania, ETA2U și Q-East Software (subcontractant Oracle Romania) vor furniza Ministerului Finanțelor Publice servicii de întreținere și asistență tehnică hardware și software aferente serverelor la nivel central. Estimat la 70,8 milioane de lei, fără TVA, pentru 4 ani, contractul a fost atribuit pentru 55,5 milioane de lei, fără TVA.
Defalcat, IBM Romania a câștigat lotul 1 (întreținere hardware și software platforme IBM) al licitației și va încasa 41,82 milioane de lei, fără TVA. Lotul 2 (întreținere hardware și software platforme non-IBM) a revenit ETA2U, compania din Timișoara urmând să încaseze 8,97 milioane de lei, fără TVA. Q-EAST Software și-a adjudecat lotul 3 al licitației (întreținere produse software Oracle și Quest Software) pentru 0,48 milioane de lei, fără TVA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit caietului de sarcini al licitației, Ministerul Finanțelor Publice are în dotare o infrastructură de peste 626 de echipamente instalate și aflate în funcțiune la nivel central.
"Acest parc de echipamente sustine aplicații critice (portalurile internet/extranet/intranet, evidența fiscală a contribuabililor persoane fizice și juridice, platforma de depunere documente DEDoc, spațiul privat virtual al contribuabililor (SPV), PatrimVen, Trezoreria Centrală, sistemul informatic pentru raportarea situațiilor financiare ale instituțiilor publice – ForExeBug, sistemele informatice pentru asigurarea schimbului automat de informații între administrațiile fiscale la nivelul UE (Automatic Exchange Of Information (AEOI), sistemul informatic Mini One Stop Shop (M1SS)), Sistemul Informatic de Administrare a Creanțelor Fiscale (SIAC), depozitul de date, managementul documentelor și mesagerie etc.) care ajută la îndeplinirea misiunii MFP și a instituțiilor din subordine de programare și gestiune a bugetului statului și de îmbunătățire permanentă a colectării creanțelor bugetare printr-o administrare eficientă a impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor sume datorate bugetului general consolidat. Pentru buna desfășurare a activității MFP și instituțiilor din subordine este necesară asigurarea disponibilității și funcționării în parametri normali a serviciilor expuse atât publicului cât și zonei de lucru interne a întregii organizații a MFP, servicii susținute de către sistemul informatic integrat. In acest sens se impune respectarea unor standarde și dimensionări care să asigure puterea de procesare, stocare, disponibilitate, scalabilitate, continuitate, nevoia de securitate, integrare și backup pentru a putea susține aplicațiile IT și timpii de răspuns necesari. (...)", se arată în document.