Guvernul va cere acordul Comisiei Europene ca avizul de mediu pentru autostrada Pitești-Sibiu, unul dintre cele mai așteptate proiecte din domeniul construcției de autostrăzi în România, să poată fi emis pe tronsoane, nu pentru întregul traseu, cum prevăd normele comunitare, astfel încât lucrările să înceapă până la finalul anului viitor la "capetele" autostrăzii, conform premierului Dacian Cioloș.
El a confirmat astfel informațiile transmise anterior de Profit.ro, conform cărora Cioloș și-a propus ca anul viitor să înceapă lucrările la autostrada Pitești-Sibiu.
"Pentru tronsoanele din capete sunt făcute studiile de fezabilitate, urmează să le lansăm și pentru celelalte părți. Problema este însă cu avizul de mediu, pentru că există o normă europeană care spune că avizul de mediu trebuie luat pe toată porțiunea, nu pe tronsoane. O să încercăm să vedem dacă putem obține un acord să luăm avizul de mediu pe tronsoane, în așa fel încât să nu întârziem tot procesul pentru a aștepta finalizarea studiilor de fezabilitate pe toate tronsoanele și să începem cel puțin pe capete. Acesta este obiectivul meu, ca până la sfârșitul anului 2016 să finalizăm toată procedura, în așa fel încât să putem fi aproape de semnarea contractelor de execuție cel puțin pe capete și să finalizăm studiile de fezabilitate pe celelalte tronsoane", a spus Cioloș la Europa FM.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a arătat că lucrările la cele două tronsoane ar urma să înceapă, astfel, conform calendarului care i-a fost prezentat, spre sfârșitul anului viitor.
Secțiunile autostrăzii sunt Sibiu-Boița, Boița-Racovița, Racovița-Văleni, Văleni-Curtea de Argeș, Curtea de Argeș-Pitești, Tigveni-Râmnicu Vâlcea (municipiul Râmnicu Vâlcea fiind legat de autostradă prin drumul național).
La acest moment, distanța între Sibiu și Pitești, de 161 kilometri, este parcursă în special pe drumul național DN 7, timpul minim de parcurs fiind de 2 ore și 30 de minute.
Finalizarea lucrărilor la autostrada Pitești-Sibiu, care necesită o investiție de aproape 1,7 miliarde de euro, este așteptată atât de șoferi, cât și de investitorii de la compania Automobile Dacia, deținută de grupul francez Renault.
În primăvară, aproape 7.000 de membri ai Sindicatului Autoturisme Dacia au protestat, de altfel, în centrul orașului Mioveni, cerând Guvernului să înceapă lucrările la autostradă.
În luna februarie a acestui an, CNADNR a atribuit asocierii Spea Ingineria Europea - Tecnic Consulting Engineering contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate al acestei autostrăzi, cu o lungime de 120 kilometri, contract în valoare de 29 milioane de lei, cu o durată de 17 luni.
Imediat după licitație, rezultatul a fost însă contestat, ceea ce a blocat proiectul. În final, contractul a fost semnat cu aceeași asociere, dar abia în luna iunie.