Tomáš Chadzivasilis, CEO-ul Sezamo România, cel mai mare supermarket online din Cehia, a cărui intrare pe piața locală a fost anunțată în premieră de Profit.ro, spune că luna decembrie a fost una aglomerată, cu foarte multe comenzi, fapt care l-a pus în situația să onoreze personal cererile clienților și să simtă ce înseamnă să fii curier în București.
Ce așteptări au de la magazinele online din România clienții de pe piețele regionale de interes (Bulgaria, Grecia, Polonia, Slovacia și Ungaria), perspectivele economice ale comerțului online în anul 2023, răspunsurile pieței de curierat la cerințele tot mai specifice ale clienților, în contextul provocărilor anului, vor fi prezentate la Conferințele „Barometrul e-Commerce”, organizate de Profit.ro în parteneriat cu DPD România și devenite deja o tradiție. În acest an, conferința va fi organizată pe 7 martie, la Marriott Grand Hotel Bucharest, urmând să fie transmisă în direct și de PROFIT NEWS TV
"În decembrie 2022, cea mai încărcată lună a anului, a fost necesar să lucrez în zona de picking și să urc în mașină pentru a livra personal produsele comandate de clienți, ocazie care mi-a permis să văd și să simt traficul din București. Dacă mi-ar fi povestit cineva, nu l-aș fi crezut. Nu vreau să vă spun aici ce cuvinte mi-au trecut prin minte. Totuși, spun că a fost...provocator", a afirmat Chadzivasilis.
Sezamo a atins o mie de comenzi în circa 2 luni de la lansare și, până la finele anului 2022, au fost livrate 60.000 comenzi plasate de 20.000 de clienți. Portofoliul magazinului numără 12.000 de produse.
La nivelul grupului Rohlik, anul trecut au fost livrate în total 11 milioane de comenzi, către 1.5 milioane de clienți, dintre care un milion de comenzi au fost înregistrate în luna decembrie.
"Avem un client care a plasat 62 de comenzi. Nu este angajat Sezamo. Cei mai activi clienți sunt femeile, care o pondere de 80% în totalul comenzilor. 30% dintre produse provin de la producători locali", a mai spus șeful Sezamo România.
După o perioadă de teste de jumătate de an, retailerul Sezamo și-a lansat operațiunile în România în octombrie 2022, în urma unei investiții de 6 milioane de euro, serviciile de e-groceries fiind disponibile în București și o parte din județul Ilfov.
Comenzile sunt livrate în 3 ore sau la ora programată, cu intervale de livrare promise de 15 minute.
Sezamo are un depozit de 12.000 mp situat în zona de nord a Bucureștiului și o flotă de mașini exclusiv electrice.
Grupul Rohlik operează pe piețele din Cehia, Germania, Austria, Italia, Ungaria și România.
Grupul a încheiat anul fiscal 2021/2022 cu peste 1 milion de clienți activi și venituri de 490 milioane de euro.