Noua normă RCA, despre ale cărei prevederi Profit.ro a scris în premieră, precizează, printre altele, că decizia finală în ceea ce privește soluțiile tehnice pentru reparația mașinilor implicate în accidente va aparține service-urilor. Într-un comunicat transmis astăzi, Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare (UNSAR) atenționează șoferii păgubiți să fie atenți, în noul context legislativ, la documentele emise de către unitățile reperatoare și amintește că legea tratează ca faptă penală utilizarea de piese contrafăcute.
Posibilele excese ale unor unități reparatoare, care de la 1 august au “pâinea și cuțitul” în zona daunelor din RCA, reprezintă și principala temere a lui Cristian Muntean, șeful asociației service-urilor independente, ASSAI.
“Acesta este, într-adevăr, cel mai mare risc. Mă tem să nu existe excese la anumite service-uri. Să nu își facă de cap când vor realiza că sunt stăpâni pe soluțiile tehnice”, spune Muntean.
Pe de altă parte, în comunicatul citat, UNSAR subliniază că service-urile au avut și până acum ultimul cuvânt în ceea ce privește soluțiile tehnice aplicate, afirmație cu care reprezentantul service-urilor nu este de acord.
“Soluțiile tehnice finale de remediere a avariilor vor fi stabilite de service-uri, ca și până acum, în acord cu documentația tehnică din manualul de reparație al producătorului auto. Acest aspect este mai bine clarificat de normă de această dată, chiar dacă operațional acesta funcționa și până acum prin procesul de reconstatare funcțional la nivel de piață.”, transmite UNSAR.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Este absolut hilar ceea ce spun ei. Cea mai bună dovadă o constituie cazurile ajunse de la la comisia pentru soluționarea amiabilă a litigiilor din cadrul ASF. Sun spețe în care păgubiții s-a u considerat ndreptățiți și este vorba tocmai de soluții tehnice date exclusiv de firmele de asigurare. Până la apariia normei, inspectorii lor, a căror competență nu o verifică nimeni, puteau da orice soluție fără să dea și explicații. Vă mai dau un exemplu. De ce până acum nu era posibil ca mașina să intre în reparație înainte ca asigurătorul să facă constatarea? Legea prevedea această posibilitate. În practică nu se făcea, pentru că trebuia mers la asigurător pentru soluția tehnică. Abia de acum înainte clientul poate merge cu dovada de la poliție să își reapare mașina în orice service dorește și cu simpla notificare a asigurătorului. Firmele de asigurare vor avea posibilitatea să conteste soluțiile la Registrul Auto Român(RAR)”, răspunde Muntean.
Deplina libertate a păgubitului de a alege service-ul care să îi repare mașina, condiții complet noi în ceea ce privește aplicarea sistemului bonus-malus (în funcție de care prețul RCA poate varia cu peste 100%), decontare directă în caz de accident și un tratament special acordat clienților care primesc oferte de preț peste un anumit nivel. Acestea sunt doar câteva dintre schimbările majore pe care noua normă RCA le aduce legislației locale în domeniu.
AICI puteți consulta o analiză asupra celor mai importante modificări aduse de noua legislație RCA.