Numărul reclamațiilor primite de Autoritatea de Supraveghere Financiară în primele șase luni ale acestui a scăzut la mai puțin de jumătate comparativ cu perioada similară a lui 2016, până sub 4.700 de petiții, relevă datele oficiale aflate în posesia Profit.ro. De la înființarea, în cadrul ASF, a Direcției protecția consumatorilor, numărul petițiilor primite anual de instituție a scăzut, de la peste 20.000 la aproximativ 8.000, cât se estimează că vor fi în acest an.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
În cifre absolute, pe primul loc în topul celor mai reclamate firme rămâne City Insurance care, în pofida unei reduceri cu aproape 66% a numărului de petiții care o vizează, tot adună aproape 38% din total, adică 647 de sesizări.
Din perspectivă analitică, adică raportat și la numărul de dosare de daună sau de contracte de RCA valide, cea mai proastă situație o are, însă, Asirom.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Poșta va fi reorganizată pe centre de profit. Ministrul vrea eliminarea partenerilor care căpușează companiaPotrivit datelor citate, Asirom ocupă primul loc în ceea ce privește valoarea celor patru indicatori calculați de ASF pentru a evidenția calitatea serviciilor pe segmentul de plăți. Asirom are cele mai mari rapoarte între numărul de petiții și, după caz, stocul de contracte valide sau numărul de daune avizate, fiind urmată de City Insurance și Euroins, cu valori aproape egale.
De partea cealaltă, firmele de asigurare care par să mulțumească cel mai mult clienții rămân Gothaer și NN Asigurări, iar dintre cele de dimensiuni medii și mari (care vând și RCA) se mențin în top Generali și Groupama, cu sub 2% din totalul reclamațiilor.
De remarcat că singura dintre firmele cu dimensiuni de luat în seamă unde a crescut numărul reclamațiilor este Generali, acest fapt datorându-se, cel mai probabil, creșterii vânzărilor pe zona RCA.
Firmele de asigurare, chemate mai des “pentru explicații”
Călin Rangu, directorul Direcției Relații Cu Publicul, Petiții și Educației Financiară, care gestionează reclamațiile trimise de clienții sau de terți păgubiți firmelor de asigurare, apreciază că scăderea abruptă a numărului de petiții nu este întâmplătoare, vine în continuarea unui trend și ca rezultat al unor măsuri „radicale și directe” luate de ASF în relația cu firmele supravegheate.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Restructurarea ANCOM generează procese. Director concediat, după ce instituția a cheltuit 76.000 lei pentru pregătirea sa“Reclamațiile sunt analizate din perspectiva drepturilor legitime ale consumatorilor și se aplică o serie largă de măsuri, de la chemarea societăților pentru explicații până la sancționări severe de către colegii de la control. În cazul a 64% dintre petițiile primite, consumatorii au avut dreptate, dar, fără ajutorul nostru, oamenii și-ar fi putut găsi doar cu greu rezolvare pentru probleme lor. Această reducere semnificativă a numărului de petiții a fost posibilă și prin integrarea funcțională din ultima perioadă a activităților de soluționare a petițiilor cu cea a direcțiilor de supraveghere și control din asigurări, unde se înregistrau majoritatea reclamațiilor. Noul sistem de indicatori de conformitate, deschiderea totală spre dialog, comunicarea cu toate părțile, dar și chemarea continuă a societăților de asigurări pentru explicații sunt tot atâtea motive pentru scăderea numărului de petiții”, a explicat Rangu.
Din totalul de aproape 4.700 de petiții primite de ASF în prima jumătate a acestui an, 85% vizează sectorul asigurărilor, majoritatea fiind legate de polițele RCA. În același timp, 13% din reclamații sunt în legătură cu pensiile private, și mai puțin de 2,5% țin de piața de capital.